Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Praha postaví 1500 nabíječek pro elektromobily za půl miliardy. Souhlasíte?

99 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Ano, souhlasím. Výstavba dalších 1500 nabíjecích stanic není jen nezbytným krokem pro rozvoj elektromobility, ale i významným příspěvkem k udržitelnějšímu a čistějšímu životu v Praze 👍
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Horký Rom
Je to nezbytný krok pro vyhazování peněz daňových poplatníků.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@rohYpnol

Opakuj to ještě jednou, snad tentokrát dorazí i k těm, co přehlédli genialitu tvého prvního pokusu: auto.cz/diskuse/99398/1#…
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Horký Rom stejný člověk, který vykřikuje, že není infrastruktura se rozčiluje, když se infrastruktura buduje. těžko se v tom vyznat😊
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Man Ký To je tak, když nemáš v hlavě žádný koncept budoucnosti, ale jen potřebu na vše nadávat.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@KANKUNEN
Proti autům proti jmění
Proti skautům proti bdění
Proti době proti frakům
Proti sobě proti mrakům
Proti pánům proti pannám
Proti plánům proti stranám
Proti prachu proti blátu
Proti strachu proti státu
Proti sněmu proti dýmu
Proti všemu protivnýmu
Proti hromu proti bleše
Proti tomu kdo se češe

Proti těm co přes protesty
Mluví stále ale z cesty
ryccardo
@rohYpnol no popravdě je to jen půl miliardy a ač nejsem příznivce EV, tak s tímhle souhlasím.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ryccardo
"jen půl miliardy" ... no, takhle se chovali ti co z vlády odešli... Jen z toho bylo dalších -50 mld nad rámec -290 mld 😁
ryccardo
@rohYpnol hele je to investice do infrastruktury ne že se to prožere na dávkách. Za mě OK.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ryccardo

Stavělo město benzinky???
Staví město elektrárnu???
Staví město vedení elektrizační soustavy???

Ne.
Ne.
Ne.

Je to nesmysl.
ryccardo
@rohYpnol Ale no jasný. Mělo by se stavit spousty dalších věcí, spalovna, elektrárna (benzínek je dost), ale tohle je za mě investice OK.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ryccardo
Ne, není. Pokud by to investoval soukromý kapitál na základě poptávky, tak by to bylo ok. Takhle to je jen vyhazování veřejných peněz do kanálu. Prostě klasicý výsledek nesmyslné dotační politiky.

Mimo jiné, pak se zjistí, že dotace byla 50%, ale bez dotace by to soukromý investor postavil za polovinu...
topten
jedna pomala nabijecka skoro za 350k mi neprijde uplne malo, kdyz wallbox je kolem 10k v kusovce
ale jinak souhlas
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@topten
Bohužel, většinou to, co je plánováno a realizováno státem či městem, postrádá efektivitu, a cena za to není zcela odpovídající.
topten
@Horký Rom
na druhou stranu, "danovy unik" na danove zvyhodneny nafte proti benzinu, je pres 25mld korun kazdej rok
za to by bylo 75tis tehle nabijecek kazdej rok
aspon jako castecny odskodneni za naftovej smrad a rakovinu
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@topten

Daňový únik je únikem topíčka úplně mimo realitu... 😄 😄 😄
Avatar - Dzinus
Dzinus
@topten

Mě se třeba 350tis. taky zdá hodně, ale ono to není jen o koupi a montáži wallboxu. Jakmile třeba musíte kopnout do země a přivést kabel, nebo postavit nové trafo, tak cena wallboxu přestane být důležitá. Jestli to ale musí stát tolik, to samozřejmě nevím.
ryccardo
@topten Ona to není ptačí budka, kterou prostě přibiješ na strom. Bude s tím souviset úprava infrastruktury, aby to utáhla a možná předělání rozvoden a trafostanic.
Trtkal
@topten My si se sousedy nechali přivést elektřinu do garáží ve stejném objektu, cca 5-10m od stávajícího rozvaděče. V každé garáži skříň s jističi, 1 nebo víc zásuvek, příslušná mírná modifikace hlavního rozvaděče. Cena cca 70 tisíc. A to nikdo nekopnul do země, nerealizovala se nová přípojka, žádné stavební práce (vedlo se v lištách).
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přesně. Je třeba vyhazovat peníze dańových poplatníků. Protože si je půjčjeme.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@rohYpnol
Opakuj to prosím znovu, tentokrát se snaž, aby i obyčejní smrtelníci stihli zachytit genialitu tvé myšlenky.
topten
@Horký Rom
pha ma na uctech desitky miliard
asi si to poplet s StBakem a dluzenou, kteri v 2020 rozjeli zadluzovani ve stovkach mld
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@topten

To je právě ono. Že obec má na účtech XY mld neznamená vůbec NIC z pohledu toho jestli má hodně nebo málo peněz, ty hujere 😁 😁 😁

Protože na účtu má možná desítky mld, ale v šuplíku má nerealizované projekty za stovky mld, že ... 😄 😄 😄
mimomisu
@rohYpnol Praha má peněz dost, neboj, šmudlo.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@mimomisu
Povidej, chytrolíne... 😁 😁 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Praha a Piráti opět vůbec nechápou úlohu města.

Město má vytvářet PODMÍNKY. Město nemá nahrazovat komerční sektor. Když bude o nabíječky zájem, soukromý sektor je s radostí bude chtít realizovat.

Opět se jen vyhazují veřejné peníze za projekt, který už dnes je zastaralý, a po kterém neexistuje poptávka.
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
Ano, ano, ano!!
traveldrive
@Petr Pinkas Spi ďalej.
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
@traveldrive Jdi si lehnout sám.
DonVito
Bohuzel nadpis clanku podnecuje k diskuznimu flamu...

Ja muzu jen vecne napsat, ze podpora AC nabijeni v cili je podle me nejlepsi formou podpory elektromobility.
👍👍👍
Avatar - Dzinus
Dzinus
@DonVito

Souhlasím a podepisuji v plném rozsahu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Ty můžeš opravdu napsat cokoliv, v tvém případě je to úplně jedno.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@rohYpnol
Je nepochybné, že dokážeš napsat téměř cokoli. V tomto jediném případě však byla tvá předpověď pravdivá: auto.cz/diskuse/43694/1#… Ve všem ostatním ses za těch deset a půl roku propadl na naprosté dno společnosti a stal ses agenturním troIIem a diskuzním roztIeskáv@čem, který sám sebe den co den popírá a kudy chodí, tam lže.

rohYpnol
18. června 2015 • 17:17

Důvod, proč se nerozšířily, je jednoduchý - nikdo si to dosud skutečně nepřál. Tesla dokazuje, že vyrobit smysluplný elektromobil není až tak těžké, jen se zkrátka musí chtít. A proč by automobilka dobrovolně zahodila léta vývoje klasické koncepce splaovacího motoru? Proč by někdo zavedený a etablovaný chtěl zahodit zavedený a fungující stroj na jisté peníze?

Právě proto je tím hybatelem Tesla. Značka nezatížená minulostí, značka, která má ambice větší než být jen pouhou řadovou automobilkou. Elon Musk chce všechno nebo nic. A já jsem přesvědčený, že se mu podaří získat vše.
Avatar - del42sa
del42sa
jenom 1500 ? A není to málo Antone Pavloviči ? v Praze žije 1,4 milionu obyvatel, i kdyby měla auto jen jedna třetina, tak je to směšně nízké číslo ...
Avatar - Dzinus
Dzinus
@del42sa

Dobíjecí infrastruktura bude do roku 2030 kapacitně dostačující. Počítá se se vznikem 4 000 až 4 500 pomalých dobíjecích bodů, 150 až 200 rychlých a ultrarychlých stanic a kapacitou umožňující dobíjení 70 až 120 tisíc elektromobilů.

Zdroj Fdrive.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@del42sa jakože jedna nabíječka = jedna zásuvka?😊
Avatar - Zetti
Zetti
@del42sa
Asi to budou taxikarske stafly, je jich ted pres 15000, jestli maji byt vsechny za 4 roky na elektriku, tak by sebou meli hodit
Avatar - del42sa
del42sa
@Zetti jo tohle mě taky napadlo a celkem by to dávalo smysl
Avatar - Zetti
Zetti
@del42sa mi bavi ta predstava, kdyz taxikar chytne rito do brna , tak bude nabijet na Vystrkově na ceste tam i zpatky. To bude doslova vylet na celý den
psel
@Zetti v roce 2030 tuhle štreku dáš s BEV dvakrát 😄.
Avatar - Zetti
Zetti
@psel
Pohádky pro deti.

Ja ti povim jak to bude. Pirati pujdou pristi rok k ledu a Praha z toho vycouva.
topten
@del42sa
to neni pro spalovak kdyz ti klekne stara baterka
EV je ted v pze necelejch 20k a vetsina se nejspis nenabiji na verejnych nabijeckach
Arese
Ne, nesouhlasím. Benzinová čerpadla taky magistrát nedotuje.
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Arese

Samozřejmě, podporovat se má rozvoj naší budoucnosti, nikoli cpát peníze do minulosti.

Elektrifikovaná doprava není alternativou k dopravě závislé na spalování fosilních paliv, nýbrž její úplnou náhradou v letech budoucích. Nyní jsme jen v přechodném období.
Avatar - eLzyx
eLzyx
@Arese že je nedotuje teď neznamená, že je nedotoval v minulosti. Za první republiky vznikaly často čerpací stanice na náměstích, nebo jiných lukrativních pozemcích za nízkého nájemného tak, aby byla zajištěna služba výdeje PHM.
Za socíku byly čerpací stanice, nejen, v Praze přímo subvencovány Ministerstvem paliv a energetiky.
A po revoluci byly často nevýhodně privatizovány, stát převzal garance za ekologické škody ...
JirkaII
Na počátku každého investičního záměru je průzkum trhu. Pokud vůbec, pak by nabíječky měli stavět tam, kde o ně je zájem a kde se jim investice v krátké době vrátí. Kolik město Praha provozuje čerpacích stanic?
Těžké elektromobily vlivem fyzikálních jevů více opotřebovávají komunikace, které jsou nejen v Praze často v hanebném stavu. Tak aby po cyklopruzích, nabíječkách a dalších zmařených investicích, zbylo také dost peněz na údržbu silnic. Nebo si pak elektromobilisti připatí?
Avatar - eLzyx
eLzyx
@JirkaII těžké elektromobily? Jak odlišíš lehkou TM3 třeba od BMW X5 4.0d, nebo GLS?
DonVito
@JirkaII

Za prve, mesto nestavi nabijecky primarne za ucelem zisku.
Podobne jako se stara o parky, buduje silnice ,cyklostezky atd.

Za druhe, skody na silnici od osobnich EV jsou prakticky stejny jako od spalovaku.

Za treti, Majitele spalovaku kompenzuji znecisteni vzduchu ve mestech obyvatelum mest jak???
Arese
@DonVito Platí jak mourovatí obrovské zdanění pohonných hmot + další poplatky - např. ekovýpalné při převodu staršího vozu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese je to příspěvek za ničení zdrvai vsech okolo. Přestaň ostatnim nicit zdravi a nemusíš platit vypalne. Kvůli emisim je zdravotní systém finance velice zatizen, proto na nej mas tímto přispívat. Přestaň ostatnim nicit zdravi a nebudes jim muser přispívat.
JirkaII
@DonVito
1) (Nejen) město by mělo zodpovědně hospodařit s veřejnými penězi.
2) Zkusil bych učebnici fyziky pro základní školy, než budu oponovat. (Nápověda: Pro začátek síla působící na plochu.)
3) Nejde o souboj spalováků a bateriáků. I některé kompenzační spalováky mají přes dvě tuny. Jde o to, že by město mělo udržovat silnice, které patří pod jeho správu a k tomu mu nabíječky nepomohou (pokud tedy nebudou generovat zisk, viz bod 1).
Avatar - Mikesus
Mikesus
@JirkaII město primárně ma poskytovat služby svym občanům, proto dostává podíl z daní. A toto je služba vsem, i tem co nemaji bev, protože to rapidně zlepsi dostupnost nabíjení a pošukové, co křičí ze na sidlisti nemůžou nabijet, přestanou mit argument. Vic lidi si troufne koupit bev a zlepší to vzdusi pro 1.5m lidi. Pak uz bude stacit zavést mýto za vjezd znecistujicim a je to vyřešeno.
JirkaII
@Mikesus
Pokud je čerpání energií služba občanům, proč město neprodává elektriku a plyn domácnostem a proč neprovozuje síť čerpacích stanic? Proč to dělají soukromé firmy?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@JirkaII
Přesně tak.

A proč všechny tyhle pokusy končí fiaskem??? No protože města, obce na to nemají žádný aparát!!! 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
@JirkaII protože prodej elektřiny domácnostem nic ostatnim nepřinese. Prodej pro bev přinese čistější ovzduší. Provoz čerpací stanice přinese zisk, ale prostředí opet jen zhorší. Čerpací stanice jsou čisté za účelem zisku, ne pomocí obyvatelum. Veřejné dobijecky jsou pro zlepšení ovzduší vsem, i těm co ho nadměrné znecistuji, tedy vsem. Ale na to staci jednoduchá logika, ne zavist a arogance. Zajiste po městě nejezdíš autem a neprodukujes emise. Pripadne si vybrala takové, ktere po městě ma minimalni spotrebu. Pochybuji a tvé výkřiky jsou jen pokrytecké.
Jiří Kamiš
správnej krok, čím víc elektroaut a míň spalováků, tím čistší Praha...
St.
A když budu nabíjet, budu platit parkovné (nejsem teď Pražák)? Navíc, někde je parkování omezené na 2, nebo 3 hodiny. Naopak: když dobiju, třeba ve 2:00 v noci, měl bych přeparkovat? Trochu mi schází “B”, když se řekne “A”.
DonVito
@ JirkaII
K bodu dva.
Na zakladni skole jsme neprobirali zavislost degradace vozovky na tlaku a pusobicich silach.
Sorry.
To ze se tyto sily a tlaky o trochu zvetsi podle me neznamena rapidni zmenu opotrebeni vozovky.
Ale rad si poctu v ucebnici fyziky o teto zavislosti.
Posli mi vzorecek, teto zavislosti z ucebnice pro zakladni skoly.

Dik

PS Misto zakladni skoly doporucuji AI. Protoze zakladni vzdelani je pro toto tema nedostacne. Sorry.
Opotřebení vozovky není lineárně závislé na hmotnosti vozidla – roste **velmi prudce**, přibližně se **4. mocninou zatížení nápravy**. Tento vztah je dobře známý z dopravního inženýrství jako „fourth power law“ (čtvrtá mocnina).
---
## Základní vztah
Opotřebení vozovky ∝ (zatížení nápravy)⁴
To znamená, že😒br />
* dvojnásobné zatížení nápravy → ~16× větší poškození
* třínásobné zatížení → ~81× větší poškození
Nezáleží tedy tolik na celkové hmotnosti vozidla, ale na tom, jak je rozložena na nápravy.
---
## Praktické srovnání
### Osobní auto
* Hmotnost: ~1,5–2,5 t
* Zatížení nápravy: ~0,8–1,2 t
* Příspěvek k opotřebení: zanedbatelný
### Elektromobil
* O 300–500 kg těžší než spalovací auto
* Nárůst opotřebení: malý (řádově jednotky procent)
* Stále zanedbatelné vůči nákladním vozům
### Kamion
* Hmotnost: až 40 t
* Zatížení jedné nápravy: 8–11 t
* Poškození odpovídá tisícům až desítkám tisíc osobních aut
Orientačně😒br />
> 1 plně naložený kamion = 10 000–100 000 osobních aut
---
## Proč jsou klíčové nápravy
* Více náprav → menší zatížení na jednu → menší poškození
* Proto mají těžká vozidla mnoho náprav
* Proto se také silnice dimenzují podle nákladní dopravy, ne osobních aut
---
## Shrnutí
* ✔ Opotřebení vozovky roste zhruba se 4. mocninou zatížení nápravy
* ✔ Osobní auta (včetně EV) mají zanedbatelný vliv
* ✔ Kamiony způsobují drtivou většinu poškození silnic
* ✔ Hmotnost sama o sobě nestačí – rozhoduje hmotnost na nápravu
Avatar - Mikesus
Mikesus
@DonVito a ted si vezmi diesel, ktery vazi 1.8t ma rozložení hmotnosti treba 60/40 a bev, ktery ma 50/50 a váží 2t. Bev ma tunu na obou, diesel ma 1.08t na předku. takze nici vic nez bev?
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Mikesus

Z logiky výpočtu mě vychází, že ano.

Dokonce bych se nebál říct, že lepší rozložení hmotnosti u elektromobilů skutečně mírní dopad jejich vyšší celkové hmotnosti na vozovku.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Dzinus

Bohužel AI nenahrazuje lidský rozum, takže to co je napsané, je jen vytržený parametr, že.

Protože ve výsledku nejde o zatížení na nápravu, ale výsledný tlak na vozovku, a také na intenzitu zatížení.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol vsechna auta ma podobně široké pneumatiky, bez ohledu na pohon. Takze tam zásadní rozdíl neni. Zase jen hledáš neco, co je vycucane z prstu, pripadne s marginální zastoupením
Avatar - Dzinus
Dzinus
@DonVito

Děkuji za krásný příspěvek. Budu si pamatovat k čemu dospěl a budu rovněž doufat, že se téma opotřebení vozovky od BEV už nebude objevovat tak často, neb se mnoho lidí poučí.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Dzinus

Vždyť je to ve výsledku jen blábol bez souvislostí 😁 😁 😁
Avatar - Dzinus
Dzinus
@rohYpnol
Právě jste pokakal šachovnici. 😊
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Dzinus
Až budeš schopný napsat něco k věci, tak se ozvi. Do té doby tady kakáš jen ty.
DonVito
@Dzinus

Holub se nezdržuje plánem ani hrou,
nezná mat, pat, oběť — jen chvíli svou.

Král mlčí, dáma ztuhne v rozpacích,
pěšci stojí v řadě, poraženi v tichých smích.
Holub vzlétá pryč, křídla se lesknou v dál,
šachy zůstaly lidem — a tah udělal pták...

Autor: Chatgpt
JirkaII
@DonVito
OK, exempla trahunt. Co při pádu víc poškodí palec na noze, lehký dřevěný špalek velikosti cihly, nebo plná cihla, jako stavebnina?
No a kolik náprav má běžné auto o hmotnosti 1300 kg a kolik běžný elektromobil o hmotnosti přes dvě tuny?
Nejde jen o otěr vozovky. Působení pneumatiky na vozovku není statické, nýbrž dynamické. Čím je povrch nerovnější, o to je působení dynamičtější. Čím je hmotnost a zatížení na nápravu vyšší, tím jsou větší dynamické rázy a tím rychleji se ničí celý profil konstrukce vozovky, ne jen jeho povrch.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@JirkaII
Přesně tak.
DonVito
@JirkaII

Ajajajajaj

JirkaII
14. ledna 2026 • 11:04
2) Zkusil bych učebnici fyziky pro základní školy, než budu oponovat. (Nápověda: Pro začátek síla působící na plochu.)

JirkaII
14. ledna 2026 • 13:15
Nejde jen o otěr vozovky. Působení pneumatiky na vozovku není statické, nýbrž dynamické. Čím je povrch nerovnější, o to je působení dynamičtější. Čím je hmotnost a zatížení na nápravu vyšší, tím jsou větší dynamické rázy a tím rychleji se ničí celý profil konstrukce vozovky, ne jen jeho povrch.

Jirko, příště si rozmysli, zda budeš argumentovat základním vzděláním (viz 11:04) nebo vzděláním vysokoškolským a konstrukcí vozovky (13:15).

Resp. když si tvojí základní školu namazala AI na chleba vytáhneš konstrukci vozovky... a absolutně nesmyslný argumenty proti EV.
To fakt nemá cenu.

Konec diskuze.
Hezký večer
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@DonVito Opotřebení vozovky bude cca úměrné (s nějakým tím e x ponentem) tlaku, na který se foukají gumy. Zahradní traktůrek se fouká na 1 atm, tunový hatchback se fouká na 2,1 atm, dvoutunové SUV/EV se fouká na 2,3 atm (teda zcela podobně jako ten hatchback, protože má prostě daleko větší a širší kola, takže tlak na vozovku je prakticky stejný), ale autobus MHD se fouká na 8,5 atm, teda zásadně víc (stejně tak nákladní auta).
Příklad z praxe: T34 nebyl až tak lehký, ale tlak na půdu prý byl obdobný jako u stojícího člověka 😊
A koneckonců mě tak napadá, že cyklisti foukají klidně na 4 atm, takže jsou to oni, kdo nám drtí silnice 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
Proti tomuto muze protestovat jen ten, kdo jako jediný argument ma, ze neni kde na sidlisti nabijet, protoze pak mu ten srgument zmizi. Je to správná cesta
kozakm
Hlavně vyřešit, aby tam neparkovaly spalováky
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@kozakm To je právě to klíčové a prakticky neřešitelné. Protože dezoscéna by to prodala tak, že za půl miliardy zmizelo 1500 parkovacích míst. Navíc každé tam zaparkované EV bude předmětem hněvu těch, kterým "Hřib ukradl parkovací místa". Takže tam vyhrazené parkování stejně jako doposud spíš nebude a vyhodí se půl miliardy z okna (prostě se jen dělá, že se něco dělá, reálný dopad nula...)
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Barry Lyndon
To není dezo scéna. To je realita ty hujere, zmizí 1500 parkovacích míst, to je realita.
Kasprik
Nemám elektro a nejsem z Prahy, ale určitě souhlasím. Ve městech to dává smysl. Kdo to má čuchat že.
JirkaII
@Kasprik
Tam, kde je poptávka, nechť stojí nabíječka. Ale že by město někomu dodávalo energie, provozovalo obchodní dům, nebo provozovalo čerpací stanice? To dělají soukromé firmy. Soukromník hospodaří se svými, ne s veřejnými penězi a u něj nezvítězí špatná nabídka s dobrým úplatkem.
Kasprik
@JirkaII
Myslím, že třeba veřejné osvětlení nebo parkovací plochy nejdou ze soukromých peněz, navíc se jedná o pomalé nabíječky u sloupů a skoro půlku zatáhnou peníze z EU. Navíc jsem někde četl, že od určitého roku musejí být TAXi v Praze jen elektrické, tak to dává smysl. Dodavatelé energie budou soukromé firmy.
JirkaII
@Kasprik
Správně od příštího roku musejí být všechny kytary elektrické!
JirkaII
@Kasprik
Rekapitulace😒br /> Ne, veřejné osvětlení není prodej energií. Ano, je to z rozpočtu města, takže z veřejných peněz. Pakrování je v Praze většinou zpoplatněné, jednorázově, i s časovým předplatným, na městských i soukromých pozemcích.
Soukromník si nepostaví provozovnu tam, kde není potenciál obratu a nebere úplatky od realizační firmy. Obyvatelé sídlišť využijí nabíječku na sídlišti, ne někde u jakékoli lampy, kde se to městu zdálo být skvělé místo.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Kasprik

"skoro půlku zatáhnou peníze z EU"

Ano, klasická demagogie. Peníze z EU nejsou naše, ty můžeme rozfrcat za nesmysly, že... A proto jsme tam jde jsme, protože tady máme takovéto ynteligenty...
Trtkal
@JirkaII Přesně. Stejně tak s parkovacími místy. Proč by měl stát nebo obec provozovat parkoviště? Tam, kde bude poptávka, parkování určitě zajistí soukromník.
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
@Trtkal a Jirkall Hele, to jste pokrevní bráchové, nebo je to jen náhoda, že máte stejně znějící přezdívky?
JirkaII
@Trtkal
Mno, ve vyspělých zemích to tak i funguje. Místy ale už i u nás. A třeba takový parkovací dům má při srovnatelné ploše podstatně větší kapacitu než parkování na zemi.
Ale jsmne u toho zpět. Parkovací dům, pořízený z veřejných peněz bude podstatně dražší investice, než když je investorem soukromník.
Pavel Hrabalík
... O kolikpak asi parkovacích míst přijdou kvůli této akci obyčejní řidiči , taková ta spodina, co na ni vrchnost kašle nebo jí dělá naschvály? Jak ta Praha bude za chvíli vypadat? Asi líp, tak nějak ekologičtěji, všude samá nabíječka. .. ale to je vaše věc, milí Pražáci, co jste si zvolili, to máte. A já vám ty
elektromobily přeju. Užijte si jich do sytosti.. nic jiného si ani nezasloužíte ..😆
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Pavel Hrabalík

Je to tak. Jinými slovy - v Praze bude chybět o 1500 parkovacích míst víc než doteď. A to díky hříbkovi 😁 😁 😁
JirkaII
@rohYpnol
Nebude, nabíječky postaví na pastvinách.
JirkaII
@Pavel Hrabalík
Já myslel, že práva máme všichni stejná. každý má právo pořídit si obyčejný elektromobil. No a jestli bez BEV pak už nepůjde zaparkovat...
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Pavel Hrabalík Obávám se, že spodina o žádná místa nepřijde a to je právě ta chyba (aktuálně všude u AC nabíječek parkují smrduté ICE). Tady se furt někdo dožaduje nějakých privilegií jenom proto, že je příliš chudý. To za starých dobrých časů dickensenovského kapitalismu nebývalo 😃
Frfla
Otázkou je, kdo to nakonec zaplatí. Proč by se mělo pro nějaký 1% řidičů něco dotovat? Nechte to na svobodném trhu. Bez dotací a omezení. Prosadí se to samo a bez v dotací (pokud to tedy někdo bude chtít).
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Frfla Může být motivace buď bičem (na dieseldezoláty) a nebo cukrem. Praha volí cukr (je to teď holt takový trend pro Naši lidi). Já bych volil motivaci bičem, protože dává větší smysl zbavit se těch 25 % nejhorších, než z 10 % těch lepších udělat supernejlepší 😃 . Jenže pak ty kecy o "dani z chudoby", však to známe... 😊
Trtkal
@Frfla Ano, totéž veřejná parkoviště. Proč by mělo město stavět parkovací místa? Nechte to na svobodném trhu.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Trtkal Přesně tak, parkovací místa před domy by měla Praha normálně dražit jako vyhrazená a kdo prohraje, ať jezdí mastnou tyčí. Souhlasím 😊
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Pokud to bude jen tak na ulicích, kde parkují ICE, tak jsou to vyhozené peníze. EV tam může dobíjet leda tak, že zastaví z druhé strany na chodníku, což se fakt občas děje, ale systémové řešení to moc není 😁

Navíc hrozí, že vám to tam nějaký dezohYpnol ojede klíčema...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Konečně to začne. Pouliční boj o pouliční lampu 😁 😁 😁
Avatar - eLzyx
eLzyx
tak jestli mají být brzo taxíky EV, tak se to hodí. Brzo k tomu přibydou i rozvážkové služby. Pro taxikáře by bylo fajn mít na štaflu levnou AC nabíječku. A město by z toho mělo nějaký bakšiš do rozpočtu ...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@eLzyx

Ne. Město tohle nikdy nebude schopné smysluplně provozovat. Je to další nesmysl. Znovu - město má vytvářet PODMÍNKY. BUDOVAT SE TO MÁ, POKUD EXISTUJE POPTÁVKA, ne proto že existuje dotace. Provozovat to má soukromník, který na to má schopnosti, vzdělání, zázemí, know-how...
Avatar - eLzyx
eLzyx
@rohYpnol já si naopak myslím, že by se města měla tímto zabývat. A to v širším pohledu. Vzít to jako investiční příležitost k prodeji energie vyrobené na jejích budovách. Dva dny v týdnu jsou ty budovy (školy, úřady atp.) bez spotřeby. A lepší to prodat za 5Kč/kWh do nabíječky, než za 0,5Kč/kWh do sítě ...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@eLzyx
No, fajn, stačilo napsat že jsi mimoň. Města nejsou a nikdy nebudou od toho, aby podnikala a aby se věnovala "investičním příležitostem".