Značka Lynk & Co oficiálně vstupuje na český trh. Bude spolupracovat s Volvem
Další čínská automobilka vstupuje na český trh, ovšem s technikou, s níž jsme se už mohli svézt v menších volvech. Ryze elektrický je jen jeden model ze tří. Podle slov zástupců automobilky se při vývoji dbalo na detaily.
Čínská značka Lynk & Co v evropském prostoru funguje už nějakou dobu, do Česka však oficiálně vstupuje až nyní v rámci širší evropské expanze. „K urychlení vstupu a zajištění hladkého startu“ bude spolupracovat s Volvo Cars, značkou, kterou vlastní čínský koncern Geely. Stejný koncern má v Lynk & Co 49% podíl akcií; zbylých 51 % drží značka Zeekr, kterou ale také většinově vlastní Geely Auto.
Nováčka bude na českém trhu zastupovat společnost Orbion Cars a nový showroom vyrůstá v budově sídla skupiny v Čestlicích u Prahy. Firma v tiskové zprávě slíbila druhou pražskou pobočku a také rozšíření do Brna, ovšem bez časového horizontu. Další města zatím nezmínila.
„Společně s Orbion Cars jsme nadšení, že můžeme přivést Lynk & Co do České republiky a propojit se s novou komunitou řidičů,“ uvedl Keith Schäfer, viceprezident pro obchodní operace ve společnosti Lynk & Co International. Auta této značky označil za „nový odvážný přístup k mobilitě“.
Firma do Evropy přišla už před pár lety a důraz kladla hlavně na operativní leasing. V současné době zvyšuje podíl klasického retailového prodeje na svém podnikání. Kromě Česka, kde se chce postupně dostat na 900 prodaných aut ročně, nyní vstupuje také na rakouský a švýcarský trh. V Rakousku začne hned s pěticí dealerů.
Vzhledem k tomu, že Geely už má v Evropě zavedenou značku Volvo, budou to právě její zkušenosti z evropských trhů, které mají rozmachu Lynku pomoci. Značka bude těžit jak z distribuční sítě náhradních dílů, tak i ze servisní sítě značky Volvo a také z toho, že místní prodejci už znají místní trhy.
V nabídce ze startu budou modely 01, 02 a 08. „Jednička“ je 4,51 m dlouhý plug-in hybridní crossover, sdílející platformu CMA s Volvem XC40. Čerstvě prošel modernizací, která není moc vidět navenek; podle automobilky se zlepšovala hlavně technika na základě zpětné vazby zákazníků, kterou mohli odesílat i prostřednictvím jedné z aplikací infotainmentu.
„Dvojka“, v Číně známá pod označením Z20, je 4,46 m dlouhý plně elektrický hatchback na platformě SEA2, sdílené s Volvem EX30. Dojede až 530 km na jedno nabití. „Osmička“ je 4,82 m plug-in hybridní vlajková loď, která stojí na platformě CMA 2.0. Na elektřinu ujede dle automobilky až 200 kilometrů, což je v kategorii PHEV opravdu hodně. Ceníky zatím na světě nejsou.
Všechny modely se vyrábí v Číně, ovšem jejich vývoj proběhl dle slov zástupců automobilky ve Švédsku. To se projevilo např. na pečlivém vývoji detailů, jako jsou výsuvné kliky modelu 08. Jejich motorky mají mít dost síly na to, aby prorazily krustu, která se na voze může vytvořit při ledovce v zimě. Také podle slov automobilky vývojáři dbali např. na kvalitní světlomety, aby řidič v hlubokém švédském lese o polární noci včas viděl losa přecházejícího vozovku.
Výroba v Číně také znamená dodatečné clo 18,8 % na import modelu 02 do EU; ostatní dva modely jsou plug-in hybridy a dodatečným clem zatíženy nejsou. Zástupci automobilky na tiskové konferenci také naznačili příchod několika dalších modelů, ovšem do jakých segmentů se zařadí, zatím můžeme jen tipovat.

Zdroj: Lynk & Co