BMW řada 6
BMW řada 6
BMW řada 6
BMW řada 6
135 Fotogalerie

Ženeva živě: BMW 6 Gran Coupe na vlastní oči

Audi A7 a Mercedesu-Benz CLS bude již brzy konkurovat nový vůz – elegantní BMW 6 Gran Coupé.

BMW již při vývojí současné generace řady 6 počítalo s tím, že kupé a kabriolet doplní čtyřdveřový model. Vždyť už na jaře 2010 automobilka představila studii Concept Gran Coupe, která byla předobrazem sériové verze aktuální šestkové řady.

Právě díky tomu 6 Gran Coupe působí velice elegantním dojmem, nic nenasvědčuje tomu, že by sem byly zadní boční dveře dodány až dodatečně. Ladná linie střechy je takřka shodná s řadou 6 kupé, je tu však delší „zadeček.“ Přední dveře jsou naopak samozřejmě kratši než u kabrioletu a kupé. Rozvor náprav je asi o 11 centimetrů delší než u ostatních karosářských verzí řady 6.

Mnichovský sedan tak bude do slova a do písmene fungovat tak jako Audi A7, které je elegantnější verzí Audi A6. BMW 6 Gran Coupe zase zláká ty, kteří chtějí elegantnější řadu 5 sedan. Zatímco A7 je hatchbackem, 6 Gran Coupe zůstává sedanem, byť sportovně laděným.

Zvláštností při pohledu z boku je nápis Gran Coupe vyvedený na C sloupcích. Pokud jsou zadní dveře zavřeny, nachází se za sklem. Sportovní nádech auta podtrhují bezrámová okna.

Směrová světla na boku jsou protažená, navazuje na ně linka vedoucí přes kliky dveří až k zádi vozu. Víčko palivové nádrže je umístěno na pravém boku auta. V jeho případě se však nedá hovořit jako o víčku, ale spíše o víku. Je totiž opravdu obrovské, což trochu kazí dojem z jinak elegantních křívek.

Vnitřek působí luxusně tak jako v ostatních karosářských verzích řady 6. S ohledem na nižší linii střechy tu je méně místa nad hlavou než v řadě 5 sedan, stále je tu ale dostatek prostoru.

O interiéru BMW říká, že má konfiguraci 4+1, což znamená, že pátý člen posádky sedící uprostřed zadní lavice si jízdu příliš neužije. Středová konzole totiž pokračuje kolem předních sedadel až k tomuto sedadlu, cestující tak zde má pouze minimální životní prostor. Je to tedy nouzové řešení jen pro výjimečné případy a krátké přejezdy.

Na zadních sedadlech je dostatek místa nad hlavou, hlavové opěrky však nelze výškově nastavit.

Zavazadelník se otevírá pomocí loga značky umístěného na víku zavazdlového prostoru. Kufr je velice dlouhý a díky menšímu vstupnímu otvoru tak bude nakládání zavazdel dovnitř náročnější. Objem kufru činí 460 litrů, zadní sedačky je možné sklopit.