Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Ženeva 2018: Nejrychlejší auta ve videu

Ženeva 2018: Nejrychlejší auta ve videu Zdroj: acz

Ženeva 2018: Nejrychlejší auta ve videu

Přestože byla ve Švýcarsku většina konceptů na elektřinu nebo alespoň s nějakým hybridním pohonem, sériové sportovní vozy dokazují, že svět je ještě v pořádku.

Video placeholder
Ženeva 2018: Nejrychlejší auta ve videu • auto.cz

Trend elektromobilů byl v Ženevě jasně patrný především na konceptech. Vyznavači sportovních aut si ale na ženevském výstavišti přijdou na své, protože bylo plné spousty zajímavých a velmi rychlých aut. Nechyběly ani ty nejexkluzivnější automobilky, Bugatti nevyjímaje. Ta přivezla novinku v podobě Bugatti Chiron Sport, jehož výkon se sice od standardní verze nezměnil, došlo však na snížení hmotnosti o 18 kilogramů a o 10 % tužší tlumiče.

Velmi očekávaným modelem bylo nové Ferrari 488 Pista, nástupce nekompromisních modelů italské automobilky zaměřených na okruhovou jízdu. Z motoru o objemu 3,9 litru doluje 529 kW (720 koní) a zároveň zhublo 90 kilogramů. Bude neskutečně rychlé, o tom vůbec nepochybujte. Zrychlení na stovku snad ani nestojí za zmínku (2,85 s), na dvoustovku se dostane za 7,6 sekundy od startu.

Nechyběla ani automobilka z Wokingu s velmi zvláštním modelem Senna, který je dokonalým příkladem auta, u kterého design musel ustoupit funkčnosti. Najdete sice úhly, ze kterých nevypadá zas tak špatně, ale přitažlivost rozhodně není jeho silnou stránkou. To se rozhodně nedá říct o modelech od Pagani, které jsou přehlídkou výjimečného zpracování i těch nejmenších detailů. Zajímavou podívanou přinesl stánek Koenigseggu, kde nechyběly dva modely Regera. Speciální hybridní pohon se třemi elektromotory produkuje až 1103 kW (1500 k), takže se na 400 km/h dostane pod dvacet sekund, přičemž zrychlení ze 150 na 250 km/h zabere jen 3,2 sekundy.

Automobilky koncernu Volkswagen držely na výstavišti pěkně při sobě. Nepřehlédnutelné zelené Porsche 911 GT3 RS s atmosférickým šestiválcem bude nejspíš poslední svého druhu bez přeplňovaného motoru a totéž se nejspíš dá i říct o Lamborghini Huracán Performante Spyder s vybroušeným atmosférickým desetiválcem. V Ženevě toho ale bylo k vidění mnohem více, což ostatně můžete vidět ve videu. Kdybychom si měli vybrat jen jedno auto, kterým ze Ženevy odjedeme, bylo by to asi hodně těžké rozhodování…