Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Lamborghini Urus
Lamborghini Urus
Lamborghini Urus
Lamborghini Urus
9 Fotogalerie

Ženeva 2018: Lamborghini Urus na vlastní kůži. Takto má vypadat výjimečné SUV!

Lamborghini své první moderní SUV představilo už závěrem loňského roku, nyní jej ukazuje návštěvníkům ženevského autosalonu. A je to fakt nářez!

Moderní „Rambo Lambo“ bylo očekávaným zbožím, italská automobilka s uvedením na trh otálela a dlouho nás napínala. Vždyť ještě na loňském autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem upozorňovalo Lamborghini pouze na to, že máme zůstat naladěni, což doprovázela silueta SUV.

Nakonec jsme se dočkali v prosinci loňského roku, kdy se sportovně-užitkový vůz Urus ukázal bez jakéhokoliv tajemství. První reakce naživo je vlastně stejná jako na úvodní fotografie. Je to nádherný kousek! Přesně takhle by mělo vypadat SUV pro „vyvolené“, kteří chtějí auto této kategorie a jejich finanční možnosti jsou takřka neomezené.

Porsche na designu svého Cayennu v rámci třetí generace hodně zapracovalo, avšak Urus je v tomto podstatně dál. Naštvaná příď, ostré linky a obří kola z něj dělají nepřehlédnutelné auto. Pravdou ale je, že hodně záleží na barevném odstínu. Žlutá, ve které je Urus prezentován nejčastěji, svítí snad až za roh. Lambo vystavuje v Ženevě dva exempláře, druhý byl stříbrný a vpravdě o něco méně atraktivní.

Z fotografií jsem byl trochu rozpačitý ze vzhledu zádě, ale osobní setkání mě nakonec přesvědčilo. I tato partie se povedla, zezadu vůz díky rozšířeným blatníkům vypadá svalnatě, ale rozhodně ne zavalitě. Třešničkou na dortu jsou pak dvě dvojité koncovky výfuku.

Sportovnost vnějšího designu nemusí nutně vyhovovat každému, což ostatně platí i pro interiér. Na eleganci a minimalismus zapomeňte, namísto něj v kabině hledejte spíše sportovního ducha, kterého doplňují nádherné materiály. Kombinace černé s hnědou se mi uvnitř hodně líbila, stejně jako prostornost kabiny v obou řadách. Nutno říct, že na podrobné zkoumání jsme měli jen velmi málo času, zástupcům Lamba se nás dovnitř během druhého novinářského dne moc pouštět nechtělo, a když už, tak opravdu jen na chvilku.

Stihl jsem si všimnout alespoň několika drobností. Výrazné a členité palubovce dominuje dvojice displejů, které na ergonomickou stránku věci moc nehledí, ale to asi majitele tohoto auta trápit nebude. Nepřehlédnutelný je na středové konzole i volič samočinné převodovky s dalšími prvky, četně voliče jízdního režimu. Urus není žádným luxusním vozítkem pro introverty, je to pořádný kus sportovnosti pro hodně úzkou skupinu lidí. Za sebe ale dávám palec nahoru!