
Ženeva 2018: Jak jsem byl uvězněný v novém Hyundaii Santa Fe

Tohle prosím samozřejmě berte s nadsázkou, chvilku jsem sice uvězněný v novém Hyundii Santa Fe byl, auto za to ovšem nemohlo. Když se rozhodne ruský novinář, že bude ze druhé řady natáčet přístrojovku, tak s ním nepohne nikdo. Vůbec nikdo.
Jakmile se kolega rozhodl místo opustit (moje prosby na jeho rozhodnutí přirozeně neměly žádný vliv), šlo to už hladce. V horní části opěradla je totiž tlačítko, po jehož aktivaci sedačka druhé řady bleskem odjede dopředu. A cestu jsem měl volnou! Jednu věc jsem si však díky ruskému novináři uvědomil – ve třetí řadě bych delší dobu nevydržel ani náhodou, pro dospělého to není ani nouzovka.
Pro sedmimístnou verzi neznáme základní objem kufru, Hyundai udává jenom pětimístně platných 625 litrů. To je moc pěkná hodnota, praktické Santa Fe určitě bude.
A v minulé generaci bylo nezpochybnitelně hezké, teď si minimálně nejsem jistý. Těžko říct, proč se rozhodl Hyundai zatočit s klasickým tvarem světlometů, přídě nejnovějších korejských modelů mi přijdou dost těžkopádné a ne zrovna elegantní. Jak ale říkám ve videu, může být ještě daleko hůř. Vodíkové nexo mi připomnělo SsangYong Actyon v předfaceliftové podobě. Kdysi hrozně dávno jsem ho testoval ve verzi pick-up. Strašidelný zážitek… Dobře, actyon byl ještě trochu jiná vzhledová liga, uznávám, ale pěkné tedy nexo rozhodně není.