Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Ahoj!
Škoda Ahoj!
Škoda Ahoj!
Škoda Ahoj!
12 Fotogalerie

Zapomenuté koncepty: Škoda Ahoj! - Rozpustilá, leč bez budoucnosti

Již od počátku bylo jasné, že se kreace Ahoj! nedočká sériové výroby. Vůz se ale z povědomí většiny společnosti vytratil rychleji, než bývá u vizí obvyklé.

Model byl představen v roce 2002, tedy v době, kdy byl společnosti důvěrně známý designový styl Škody, založený na poklidných a spíše střídmých tvarech.

O to více překvapil koncept Ahoj!, který, ačkoli ze zmíněného stylu vycházel (viz maska chladiče), razil zcela svébytnou cestu.

V případě realizace modelu by šlo o automobil, který by byl ideální pro mladé lidi. Tomuto zaměření sekundují vnější tvary, které jsou velmi jednoduché.

Na karosérii, jejímž autorem je bývalý šéfdesignér Škody Thomas Ingenlath, je patrný důraz na tvarovou přímočarost. Jakékoli komplikovanější tvary jsou předem zapovězeny. Vůz rovněž vyjadřuje apel na praktičnost, který dokládají rozměrná boční okna

Začlenit koncept Ahoj! do etablované automobilové třídy je poměrně diskutabilní. Jelikož je vize stavěna na podvozku první generace Fabie, má model mnoho společného se segmentem B. Svou výškou však atakuje kategorii velkoprostorových malých vozidel, mezi které patří například Opel Agila.

Při premiéře modelu se mohlo zdát, že návrh ovlivní (či alespoň nastíní) přibližnou podobu městského modelu značky Škoda v budoucnosti. Avšak uvědomíme-li si, kam se design tuzemské značky v průběhu let dostal a jakým způsobem se jeho podstata transformovala, lze na studii Ahoj! nahlížet jako na pozoruhodný projekt, stojící na osvědčeném základě, jehož hlavním úkolem bylo předvést možnost řešení městského vozu pro volný čas.