Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
Ford Kuga
46 Fotogalerie

Za volantem omlazeného Fordu Kuga: Skvělé auto za skvělé peníze

Ondřej Šámal

Kompaktní SUV Kuga na českém trhu startuje na částce 649.900 Kč. Mnohem menší Škoda Karoq přitom vyjde dráž. A nejenom ona.

Ford Kuga po faceliftu vypadá výrazně lépe. Vykulený výraz předchůdce je pryč. Díky nově tvarovaným předním světlometům působí SUV sebevědoměji. Vedle samotného tvaru reflektorů je novinkou také volitelná matrixová technologie s vykrýváním okolního provozu, kterou v sadě Vision Plus pro výbavy ST-Line, ST-Line X a novou Active X pořídíte za 37.500 Kč. Základní linie Titanium tuhle možnost nenabízí.

Nová tvář se do Evropy dostává zhruba dva roky po premiéře v domovských Spojených státech, kde kugu znají jako Ford Escape. Zmíněný stupeň Active X vedle rozšířených ochranných plastů karoserie přináší také světlost zvýšenou o 10 milimetrů.

V interiéru si všimnete nového centrálního displeje multimediálního systému Sync 4 o úhlopříčce 13,2“. Místo fyzických ovladačů ventilace máte k dispozici piktogramy na spodní straně středové obrazovky. Méně praktické řešení ovšem v praxi funguje vcelku uspokojivě, byť poslepu si už teplotu upravíte jen obtížně.

Integrovaná navigace zvládá jednu velmi šikovnou vychytávku. Nabízí totiž funkci pro tažení přívěsu, kdy řidič zadá rozměry své soupravy a vůz sám vybírá trasu bez příliš ostrých zatáček či nízkých mostů. Plug-in navíc utáhne brzděný přívěs o hmotnosti až 2100 kg, což je nejvíc ve třídě. Stejného výsledku dosahuje také klasický hybrid s pohonem všech kol a výkonem 134 kilowattů. Předokolka (132 kW) končí na 1600 kg.

Vylepšení se dočkaly jízdní asistenty. Adaptivní tempomat tak zvládá zpomalovat před zatáčkami. Dvojitá ploutvička na střeše pak vedle signálu GPS funguje také jako přijímač a vysílač pro technologii 5G, která na palubě Ford Kuga nechybí.

Více síly a střídmý apetit

Zkoušený plug-in hybridní model dostal v rámci modernizace vyšší systémový výkon, který vzrostl na 178 kilowattů (+23 kW). Trakční akumulátor s kapacitou 14,4 kWh zůstal. S ním SUV na jedno nabití 62 až 69 kilometrů, což jsou hodnoty, které autu i věřím. I po vybití, kdy se z plug-inu stává výkonnější klasický hybrid, totiž elektrický pohon výrazně pomáhá.

Video placeholder
Modernizovaný Ford Kuga • Ford

Z pražského Ořechu do středočeských Ratměřic jsem se zhruba po 90 kilometrech dálnic a okresek dostal na spotřebu 2,2 litru na 100 kilometrů, což s ohledem na hmotnost okolo osmnácti metráků není vůbec špatné.

Dynamika kombinovaného ústrojí je více než dostatečná. Z nuly na stovce jste již za 7,3 sekundy. Maximální rychlost dosahuje 200 km/h, čistě na elektřinu Kuga PHEV umí až 137 kilometrů za hodinu.

V rámci tradic značky je ford je i poměrně velké SUV (4604-4645 milimetrů na délku) v zatáčkách překvapivě hbité. Plug-inu pomáhá trakční akumulátor, který snižuje těžiště a trochu funguje jako kotva, která vás drží ve stopě. Ani na zakroucených a úzkých středočeských cestách nemá kuga problém s tím, že by se na silnici nevešla. Stačí nepřehnat rychlost.

Co se mi však líbí asi úplně nejvíce, je cestovní komfort. Dokonce i na rozbitých českých cestách je Ford Kuga příjemně pohodlný. Podvozek totiž zvládá kombinovat jistotu v zatáčkách s příkladným tlumením, čemuž pomáhá tuhá karoserie. Většinu nedokonalostí přejede, aniž byste o nich věděli. Auta s vyšší světlostí přitom kolikrát připomínají spíše žebřiňáky, byť se situace v porovnání s minulými roky dost zlepšila. Ford Kuga ovšem většině konkurence v tomhle ohledu ujíždí.

Agresivní cenová politika

Ford Kuga do boje s evropskou, japonskou a korejskou konkurencí vyráží podpořen velmi příznivými cenami. Jestliže za plug-in hybrid v tomhle případě v závislosti na zvolené výbavě zaplatíte 905.900 až 1.013.900 Kč, za menší Hyundai Tucson se 185 kilowatty dáte 1.019.990 až 1.189.900 korun. Korejské SUV je přitom kratší (4510 milimetrů) a pomalejší (0-100 km/h za 8,1 s).

Základní tříválcovou zážehovou patnáctistovku s šestistupňovým manuálem přitom vyjde na 649.900 Kč. Verze s osmistupňovým automatem a vyšším výkonem (137 vs. 110 kW) stojí jen o 20 tisíc více. V jejím případě ovšem není čas otálet. Jedná se totiž pouze o doprodej skladových kusů.

Ceník Ford Kuga
 TitaniumST-LineST-Line XActive X
1.5 EcoBoost/110 kW 6 MT649.900685.900757.900-
1.5 EcoBoost/137 kW 8 AT669.900705.900777.900-
2.5 Duratec Hybrid/132 kW FWD751.900787.900859.900859.900
2.5 Duratec Hybrid/134 kW AWD805.900841.900913.900913.900
2.5 Duratec PHEV/178 kW FWD905.900941.9001.013.9001.013.900