Za 19 milionů je v Praze k mání opulentní šestikolka pro arabské šejky
Šestikolový Mercedes povýšený úpravami od Mansory vyjde skoro jako dva sériové kusy výstředního off-roadu. Excentrický kolos odpovídá vkusu arabských magnátů, přesto je na prodej v české metropoli.
Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 vzbuzuje emoce, a to i u nejnáročnějších zákazníků. Přerostlý pick-up hnaný všemi šesti koly vybočuje ve všech jízdních disciplínách, na silnici zatlačí do sedaček, v terénu dojede na konec světa a přitom nabídne opulentní luxus nejvyšší třídy definované nikým jiným než Mercedesem.
Přepychové monstrum nemá konkurenci, proto bylo možné zaujmout arabské šejky, kteří jsou zvyklí utrácet za kýčovité konfigurace mimo standardní zvyklosti rozměrů, použitých materiálů či techniky. Šestikolka nebyla výhradním zbožím pouze pro Blízký východ, ale svojí podstatou se do garáží ropných magnátů nejvíce hodila.
Mezi roky 2013 a 2015 bylo ve Štýrském Hradci vyrobeno zhruba 100 nadopovaných kusů třídy G. Nový exemplář vyšel přibližně na 10 milionů korun, poptávka přesahovala nabídku a brutální pick-up byl rychle vyprodaný. Alternativní cestou k vlastnictví zůstala nabídka ojetin či zánovních vozidel.
Mírně ojetá třída G je k mání v Praze přímo v oficiálním zastoupení úpravce Mansory. Ve středu Evropy si může jakýkoliv smrtelník pořídit ještě nenormálnější automobil, než prohání šejkové po písečných dunách. Ve Vysočanech stojí tmavě modrý kus, který dává najevo, že omračující série stále nedosáhla vrcholu představivosti některých zákazníků, respektive dodavatelů splněných přání.
Zánovní G 63 AMG z Prahy zvenčí kombinuje decentní modrou metalízu s šedou povrchovou úpravou přiznaného karbonu. Viditelná vlákna jsou po celém obvodu zakázkového bodykitu Mansory. Vnitřní tmavé čalounění jemnou kůží je střídáno modrou barvou po vzoru exteriéru, stejně tak bylo zvoleno pokračování karbonového obložení. Pohledově divokou kabinu nad rámec doplňuje multimediální systém včetně dodatečných obrazovek. Pocit výjimečnosti na palubě slibuje hvězdné nebe po celé stropnici atraktivního Mercedesu. V této kategorii netřeba připomínat masážní odvětrávaná sedadla s pamětí nebo prémiový soundsystem.
V inzerátu padla zmínka o výkonu 420 kW (571 koní), na každý pád je mastodont opatřen zážehovým osmiválcem biturbo o objemu 5,5 litru spřaženým se sedmistupňovým automatem. Do čtyř tun hmotnosti chybí zhruba 150 kilogramů, přesto je bezmála šestimetrový kolos dostatečně obratný také díky rozdělení točivého momentu mezi třemi nápravami v poměru 30 : 40 : 30. Kvůli třetí nápravě má G 6x6 hned pět diferenciálů – obvyklou trojici rozšířily dva nové a všechny se dají ovládat tlačítky z kabiny. Po aktivaci uzávěrek je dokonána jízda tankem. Kromě prostupnosti a vydávaných zvuků se vojenskému obrněnci podobá i spotřeba dosahující klidně 30 litrů na 100 kilometrů, což byl důvod předvídavého usazení nádrže na 159 litrů benzínu.
Český exemplář má za sebou jen 2663 ujetých kilometrů, čerstvé zajetí V8 trvalo necelých pět let. Poněkud titěrný volant teprve očekává pevné sevření ve skoku přes lesní příkop, i když modré Mansory bude spíše společenským doplňkem za téměř dvojnásobnou cenu proti originálu. Tuzemské AMG vychází na 19 milionů s tradiční možností odpočtu DPH.
