Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Xiaomi SU7 Ultra
Xiaomi SU7 Ultra
Xiaomi SU7 Ultra
Xiaomi SU7 Ultra
43 Fotogalerie

Xiaomi SU7 přitahuje nehody. V nárazovém testu ale čínská prvotina překvapila

Michal Dokoupil

Vysoká úroveň bezpečnosti dlouhou dobu nepatřila k přednostem čínských vozů. Měnit se to začalo už minulou dekádu a dnes se i v tomto ohledu některé modely řadí mezi ty nejlepší. Překvapením je to u prvotiny Xiaomi, které se to ale vzhledem k poddimenzovaným brzdám dost hodí.

Xiaomi SU7 se od počátku chlubí vysokým výkonem, kterému úplně neodpovídají brzy. Kvůli tomu jsou na čínském internetu běžná videa, kde brzdy selžou na okruhu, což je obvykle následováno nárazem. Někteří řidiči ale dokázali brzdy běžné verze utahat i na silnicích, spolu s obecně nižší úrovní tamních řidičů rozhodně nemá první Xiaomi o nehody nouze. A objevily se už i nabourané kusy extrémního SU7 Ultra, které dává čínským řidičům k dispozici výkon až 1.138 kW.

Všichni tedy jistě ocení, že prvotina nové automobilky získala nejvyšší hodnocení v nárazovém testu C-NCAP a stala se nejbezpečnějším čínským autem, které jim za celý rok 2024 prošlo. Nejvyšší příčka mu jen o fous unikla, od roku 2023 ji totiž drží sedan IM L7.

Test C-NCAP organizuje Čínské středisko pro technologie a výzkum v automobilovém průmyslu (CATARC). Bezpečnost vozidel hodnotí dle stejných kritérií jako evropský Euro NCAP a další ekvivalentní organizace po celém světě. Hodnocení se uděluje v procentech od 0% do 100% a pokrývá bezpečnost pro cestující ve vozidle, chodce a zranitelné uživatele silnic, stejně jako aktivní bezpečnostní vybavení.

V některých ohledech je i náročnější, například boční nárazový test C-NCAP je prováděn při rychlosti 60 km/h, ale hmotnost vozíku je 1.700 kg, zatímco Euro NCAP si vystačí s 1.400 kg. Americký test NHTSA je prováděn při rychlosti 62 km/h s vozíkem o hmotnosti 1.370 kg.

Video placeholder
Xiaomi SU7 • Xiaomi

C-NCAP hodnotil verzi Xiaomi SU7 Max, tedy s pohonem všech kol a výkonem 495 kW. Standardně je vůz vybaven Lidarem od společností Hesai a systémem asistence řidiče Xiaomi Pilot Max. V testu dosáhl vůz pěti hvězd, v procentech 93,5%. Jedná se o nejvyšší hodnotu mezi auty hodnocenými v roce 2024 a o 8,7% vyšší, než průměrný výsledek jiných aut hodnocených C-NCAP.

SU7 Max získal nejvyšší skóre i v kategorii aktivní bezpečnost (95,25%) a také se přiblížil absolutním rekordům v automatickém nouzovém brzdění a účinnosti osvětlení. Kromě toho získal 94,31% na ochranu cestujících a 90,42% na ochranu chodců: o 13,14 procenta vyšší než průměr.

Video placeholder
Xiaomi SU7 C-NCAP Safety Test • C-NCAP