Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Wiesmann
Wiesmann
Wiesmann
Wiesmann
28 Fotogalerie

Wiesmann Spyder: Specialita pro puristy

Malosériová německá automobilka Wiesmann v Ženevě ve světové premiéře představila extrémní koncept bez dveří a čelního skla.

Wiesmann Spyder má pokračovat v trendu značky ve stavbě lehkých sporťáků, oproti sériovým modelům ale kvůli snížení hmotnosti postrádá dveře, čelní sklo a řadu dalších prvkům zvyšujících komfort posádky.

Koncept je vůbec nejextrémnějším modelem značky, který se v případě vřelého uvítání veřejností a hlavně zákazníků může dostat do sériové výroby. Pokud by se Wiesmann Spyder začal vyrábět, nebylo by to dříve než v roce 2012.

Společnost Wiesmann se s tímto konceptem vrací ke svým kořenům a Spyder představuje puristický sportovní automobil, v jehož designu i konstrukci je vše podřízeno zážitkům z jízdy.

Automobil s dvojicí oddělených kokpitů má vpředu podélně uložen vidlicový osmiválec o objemu 4,0 litru ze současného BMW M3, který pohání kola zadní nápravy. Motor disponuje výkonem 309 kW (420 k) při 8300 min-1 a točivým momentem 400 Nm při 3900 min-1.

Wiesmann Spyder s tímto výkonem při hmotnosti pod 1000 kg zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za méně než 4,0 s a dosahuje rychlosti okolo 290 km/h.

Automobilka Wiesmann byla založena v roce 1988 bratry Friedhelmem a Martinem Wiesmannovými. Ti se zaměřili na výrobu lehkých, individuálních sporťáků britského typu. Vozy Wiesmann jsou tedy lehké a je zábavné je řídit.

V současnosti tato firma nabízí modely MF3, MF4 a MF5. První z nich je k dispozici pouze jako otevřený Roadster, u zbývajících dvou se mohou zákazníci rozhodovat mezi plátěnou střechou nebo verzí kupé s označením GT. Všechny vozy Wiesmann používají motory BMW, předchozí atmosférické desetiválce loni nahradily přeplňované osmiválce.