Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Chevrolet Camaro ZL1 Collector’s Edition
Chevrolet Camaro ZL1 Collector’s Edition
Chevrolet Camaro ZL1 Collector’s Edition
Chevrolet Camaro ZL1 1LE
10 Fotogalerie

Výroba Chevroletu Camaro opět skončila, podruhé po miléniu

Marek Bednář

Druhý život Chevroletu Camaro, který začal pátou generací s modelovým rokem 2010, po čtrnácti letech končí šestou generací. Poslední kus sjel z výrobní linky 14. prosince.

Chevrolet Camaro patří spolu s Fordem Mustang a Dodgem Challenger do tria ikonických amerických sporťáků. V nejbližší budoucnosti však si budou zájemci moci koupit jako nový pouze mustang – challenger končí spolu se čtyřdveřovým modelem Charger ve prospěch elektrifikace silných amerických aut a výroba camara skončila ve čtvrtek 14. prosince.

Není to poprvé, co po přelomu tisíciletí camaro skončilo. Prvně to bylo v roce 2002, kdy se loučila čtvrtá generace. Do té doby se vůz vyráběl od roku 1966, kdy přišel na trh jako konkurence pro Ford Mustang, nepřetržitě. Camaro se poté vrátilo v páté generaci pro modelový rok 2010 a vydrželo ve výrobě právě až do letošního prosince.

Video placeholder
Hennessey EXORCIST Camaro ZL1: Oficiální video • Hennessey

Podle informací magazínu American Cars And Racing měl poslední vyrobený kus karoserii kupé; výroba kabrio-verze skončila už v listopadu. Automobilka zatím nezveřejnila specifikaci ani barvu posledního vyrobeného kousku.

Ke konci prodeje a jako připomínka ukončení však byla pro všechna provedení k mání speciální edice Collector’s. Za příplatek od 5 do 15 tisíc dolarů (od 112 do 335 tisíc korun) v závislosti na provedení nabízela speciální černou barvu, pruhy, kola a plaketky.

Podle staršího vyjádření automobilky to není konec příběhu camara. Jaké nicméně bude jeho pokračování, zda se vrátí v zásadně přepracovaném provedení či dokonce jako elektromobil, je zatím ve hvězdách.