VW T-Roc Cabriolet se pomalu chystá do showroomů, jak dlouho si ještě počkáme?
Neobvyklý kabriolet značky Volkswagen, postavený na základech crossoveru T-Roc, se připravuje na svůj oficiální příchod na trh. V Německu to bude již za pár dnů, v Česku si však ještě chvíli počkáme.
Volkswagen představil T-Roc s otevřenou karoserií již v roce 2014, během ženevského autosalonu. Tehdy však automobilka prezentovala především koncept nového crossoveru na platformě modelu Golf, který měl dvojici odstranitelných střešních panelů. V podstatě se tak jednalo o verzi Targa.
V roce 2016 pak automobilka během ženevského autosalonu představila koncept T-Cross Breeze, postaveného na platformě modelu Polo, který poodhaloval budoucí model T-Cross a současně nastínil podobu otevřeného T-Rocu.
Jeho vývoj automobilka potvrdila v roce 2018 a o rok později proběhla na frankfurtském autosalonu i jeho slavnostní premiéra. Již tehdy ovšem automobilka zmiňovala, že oficiální vstup modelu na trhy proběhne až na začátku příští sezóny kabrioletů – tedy na jaře 2020.
Výroba modelu začala ještě v prosinci 2019 a tou dobou se objevily i první informace o jeho cenách, které můžete najít i v českém konfigurátoru automobilky. Cenová politika i nabídka se přitom výrazně liší od klasického modelu T-Roc: k dispozici jsou pouze dvě výbavy a dva motory.

Základ nabídky tvoří T-Roc Cabriolet ve verzi Style, osazený motorem 1,0 TSI (85 kW) v kombinaci s šestistupňovým manuálem, jehož cena začíná od 699.900 Kč. Výkonnější 1,5 TSI (110 kW) v kombinaci s šestistupňovým manuálem začíná od 737.900 Kč a v kombinaci s automatem je potřeba si připlatit dalších 60.000 Kč.
Oproti nejlevnějšímu T-Rocu se stejným motorem (488.900 Kč) se jedná o pořádný skok, T-Roc Cabriolet ovšem ve výbavě Style nabízí celkem bohatou výbavu. Nechybí mu manuální klimatizace, adaptivní tempomat ACC s Front Assist, navigace Discover Media, kožený multifunkční volant, dojezdové rezervní kolo, větrná clona nebo 17“ lité disky.
Stylovější výbava R-Line se omezuje pouze na motorizaci 1,5 TSI (110 kW), která je dostupná buď s šestistupňovým manuálem (od 814.900 Kč), nebo sedmistupňovým DSG (od 874.900 Kč). Ve výbavě R-Line už se ale objevuje i R-Line exteriér se sportovními nárazníky, sportovní podvozek, sportovní odpružení a nechybí ani LED světlomety.
Cena Volkswagen T-Roc Cabriolet | Style | R-Line |
1.0 TSI 6M [Kč] | 699.900 | - |
1.5 TSI 6M [Kč] | 737.900 | 814.900 |
1.5 TSI 7DSG [Kč] | 797.900 | 874.900 |
Interiér zdobí R-Line potahy s čalouněním alcantarou, sportovní kožený multifunkční volant nebo pedály z lehkých slitin. Větší komfort pak zajistí dvouzónová klimatizace Climatronic, bederní opěrky, digitální přístrojový štít Active Info Display nebo volič jízdních režimů.
V nabídce volitelné výbavy pak nalezneme až 19“ kola z lehkých slitin (+30.000 Kč), kožené čalounění (kůže R-Line +50.400 Kč) a bohatou paletu sofistikovaných technologií. Nechybí třeba adaptivní podvozek DCC, bezklíčové odemykání s možností dálkově stáhnout střechu, Zimní paket, audio Beats, atd.. Standardem pro všechny modelu je plátěná elektricky ovládaná střecha, kterou lze stáhnout a natáhnout za 9 sekund při rychlosti do 30 km/h.
Předprodej na českém trhu běží již tři měsíce, tedy od prosince 2019, na první vozy si však čeští zákazníci budou muset počkat až do května. Milovníci jízdy s větrem ve vlasech tak mohou jen tiše závidět německým sousedům, u kterých se nový T-Roc Cabriolet oficiálně objeví v některých showroomech již 20. dubna. Aby nám ale Volkswagen čekání na novinku zkrátil, uvolnil alespoň velkou fotogalerii.