Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI (147 kW)
Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI (147 kW)
Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI (147 kW)
Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI (147 kW)
47 Fotogalerie

VW stále počítá s naftovými motory, nová TDI mohou spalovat parafínová paliva

Vedle vyšší produkce elektromobilů chce VW přispět ke snižování emisí také schválením ekologičtějších paliv pro nové generace čtyřválcových vznětových motorů.

Společnost Volkswagen v nedávné tiskové zprávě oficiálně oznámila, že nejnovější generace čtyřválcových vznětových motorů je schválena pro použití tzv. parafínových paliv, tedy nově vyvinuté ekologičtější nafty, která obsahuje biologicky rozložitelné komponenty.

Konkrétně se bavíme o čtyřválcových motorech TDI vyrobených od konce června (25. týdne) tohoto roku, které byly schváleny pro využívání parafínového dieselu odpovídajícího evropskému standardu EN 15940. Nové palivo by přitom mělo ve srovnání s konvenční naftou přinést asi 75 až 90procentní úsporu emisí CO2.

Tato parafínová paliva se vyrábějí z biologických zbytkových a odpadních materiálů, jako je například hydrogenovaný rostlinný olej (HVO). Tyto látky se pak mohou přidávat do běžné nafty, nebo mohou být použity samostatně jako stoprocentní palivo.

Pro výrobu HVO mohou být použity různé rostlinné oleje, jako například řepkový olej, maximální přínosem pro životní prostředí ale bývá dosaženo zpracováním biologických zbytkových a odpadních látek, jako jsou například kuchyňský olej, piliny, atd.

Paliva jako HVO jsou přitom již nyní k dispozici na trhu a VW předpokládá, že se jejich podíl na energetickém trhu pro silniční dopravu v Evropě se během následujících deseti let zvýší zhruba na 20 až 30 procent. Parafínová paliva se pak již nyní objevují na trhu například pod označením jako C.A.R.E diesel, NEXTBTL nebo HVO.

Parafínová paliva ale mohou být součástí také běžné nafty, která splňuje parametry EN 590, jako například Diesel R33, V-Power Diesel, OMV MaxMotion nebo Aral Ultimate Diesel. Tato paliva by pak mělo být možné bez problému tankovat také do starších vznětových motorů.