Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
43 Fotogalerie

VW představuje modernizované Polo. Opět má blíž Golfu a zatím sází na tříválce

Modernizované VW Polo se v lecčems podobá většímu Golfu. Do prodeje zatím vstoupí výhradně s tříválci.

Volkswagen Polo se už tradičně snaží být takovou menší alternativou ke kompaktnímu Golfu. S každou další inovací se tak přibližuje svému většímu bratrovi. Opět se to ukazuje v rámci modernizace aktuální šesté generace Polo. Modernizované VW Polo přitom debutuje krátce po faceliftu svého sourozence, Seatu Ibiza.

Facelift VW Polo pro rok 2021 poznáte na první pohled díky přepracované tváři. Nově řešené svítilny jsou ozvláštněny o jakýsi „zub“ ve spodní části, za příplatek je pak může doplnit vodorovná světelná lišta směřující k logu výrobce, známá z aktuálního Golfu. Po jeho vzoru je pak možné objednávat LED Matrix světlomety, Polo se tak stává dosud nejmenším modelem značky s tímto řešením. Přepracovaný byl i přední nárazník, aby vůz opticky rozšiřoval.

Změnila se rovněž záď. Standardně diodová koncová světla jsou nově rozdělená a prostupují tak do víka zavazadelníku. Svým tvarovým řešením pak připomínají právě větší Golf.

Právě Golfem se Polo inspirovalo také uvnitř. Po jeho vzoru totiž Polo sází na dotykové ovládání, naštěstí si však zachovalo oddělený dotykový panel pro ovládání klimatizace. Koncepce tak navazuje na loni modernizovaný Tiguan, toto řešení nicméně využijí jen vozy s automatickou klimatizací. Nový modul doplňují dva osvětlené USB-C vstupy u přihrádky s indukčním nabíjením chytrých telefonů.

Standardem se stává digitální přístrojový štít, s úhlopříčkou osmi palců, který na přání lze nahradit větší, 10,25" variantou. Obrazovka multimediálního systému má standardně 6,5", u vyšších stupňů výbavy tu však bude osmipalcové řešení. Vrcholem pak bude na přání dodávaný 9,2" displej, který se v Polu objevuje vůbec poprvé. Plusem jsou bezdrátové funkce Apple CarPlay a Android Auto.

Novinkou se pak stává příplatkový systém Travel Assist známý z větších modelů. Ten je schopen zajišťovat řízení, brzdění a akceleraci, to když využívá funkcí adaptivního tempomatu a udržování v jízdním pruhu. Právě adaptivní tempomat navíc v kombinaci s DSG umí spolupracovat i s daty z navigace a přizpůsobit se aktuálně povoleným rychlostním limitům nebo třeba křižovatkám.

Volkswagen mimochodem počítá s přepracováním nabídky. Po vzoru jiných modelů končí dosavadní stupně Trendline, Comfortline a Highline, místo nichž tu bude základní Polo, Life, Style, sportovně stylizovaný R-Line a vrcholný derivát GTI. Volkswagen přitom slibuje širší základní výbavu. Standardem tak nově budou diodová světla vpředu i vzadu, nový multifunkční volant, digitální přístrojový štít nebo středový airbag mezi předními sedadly pro ochranu při bočním nárazu. Nadále nebude ve standardu chybět ani klimatizace nebo multimediální systém.

Naopak nabídka motorů se proti té z uplynulých měsíců nemění, nadále se v době uvedení na trh omezí výhradně na zážehové tříválce. Atmosférický litr s 59 kW doplní přeplňovaná verze 1.0 TSI ve variantách se 70 kW a 81 kW, přičemž k dispozici nadále bude rovněž odvozené 1.0 TGI (66 kW) na CNG. Pro 81kW provedení bude standardně dodávána sedmistupňová dvouspojková převodovka, která bude pro 70kW derivát za příplatek.

O dříve dostupném čtyřválci 1.5 TSI (110 kW) se zveřejněná tisková zpráva nezmiňuje. Modernizace Pola GTI se pak dočkáme v létě, dosavadní provedení mimochodem využívalo 2.0 TSI (147 kW).