Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen Arteon Shooting Brake
Volkswagen Arteon Shooting Brake
Volkswagen Arteon
Volkswagen Arteon
15 Fotogalerie

VW opět poodhaluje nový Arteon, všimli jste si upravených světel?

Omlazený Arteon má sice těsně před premiérou, přesto automobilka zveřejnila krátké video, které poodhaluje kousky inovovaného designu.

Oficiální premiéra faceliftovaného Volkswagenu Arteon je naplánována již na tuto středu, tedy 24. června. A i když podobu inovovaného liftbacku i zcela nového shooting brake už prozradily uniklé snímky z Číny, automobilka nepřestává se svou tradiční taktikou postupného zveřejňování drobných ukázek. Stále má totiž čím překvapit.

Arteon se totiž na čínském trhu prodává pod označením CC a jeho praktičtější verzi shooting brake zdobí oplastování ve stylu dobrodružnějšího Passatu Alltrack. V Evropě by se ovšem Arteon mohl pokusit zaujmout spíše čistou elegancí bez zbytečných plastů, které nejsou vidět ani na krátké ukázce.

Místo toho můžeme vidět upravenou grafiku světel, respektive denního svícení. Stejně jako na prvních skicách, i na videu můžeme vidět nový LED pásek, který sahá až do masky chladiče. Je tedy celkem pravděpodobné, že povede až k logu automobilky, kterým se oba světlomety opticky propojí.

Video placeholder
Volkswagen Arteon Shooting Brake na první ukázce • Volkswagen News

Krátký pohled na záď pak ukazuje diodová světla s označením IQ.Light, která by mohla nabídnout nové funkce a především inovovaný světelný podpis.

Z krátkého videa toho bohužel víc nevykoukáme, podle dostupných informací by ovšem designové změny neměly být nijak zásadní (pokud nepočítáme nové karosářské provedení shooting brake). Větších novinek bychom se měli dočkat především v interiéru a pod kapotou.

Stejně jako většina nových koncernových modelů, i Arteon by měl dostat nový infotainment systém MIB3, který nabídne bohaté možnosti konektivity a stálé on-line připojení. Po vzoru inovovaného Passatu pak očekáváme i vylepšený systém Travel Assist, který nabízí sofistikované bezpečnostní funkce a částečně-autonomní řízení.

Milovníci dynamičtější jízdy již vyhlížejí dlouho očekávaný model s označením R, jehož výkon by se měl podle zahraničních spekulací pohybovat lehce nad úrovní 300 koní. Zda půjde o přeplňovaný čtyřválec, nebo se dočkáme spekulované motorizace V6, ale zatím není zřejmé.

Kromě výkonného eRka by měl ovšem dorazit i plug-in hybrid. O jeho technice nic nevíme, všeobecně se ale očekává, že bude odvozena od plug-in hybridního Passatu GTE. Ten nabízí systémový výkon 160 kW (218k), točivý moment 400 N.m a elektrický dojezd až 52 kilometrů.

Na bližší informace si však budeme muset počkat až do zítřejšího dopoledne, kdy Volkswagen konečně odhalí finální vzhled evropských modelů i jejich parametry. Nabízí se ale otázka, zda odhalí všechny motorizace najednou, nebo je bude postupně dávkovat.