Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen Golf GTI
Volkswagen Golf GTI
Volkswagen Golf GTI
Volkswagen Golf GTI
19 Fotogalerie

VW o novém Golfu R: Bude to opravdová řidičská mašina

Sportovní divize Volkswagen R se rozpovídala o novém Golfu R, jenž se narozdíl od Touaregu R obejde bez elektrifikace.

Na podzim loňského roku se světu oficiálně představila osmá generace Volkswagenu Golf, sourozenec Seatu Leon a Škody Octavia. Jen pár měsíců poté jsme se seznámili s ostřejšími variantami GTI, GTD a GTE do zásuvky. Na to nejlepší, tedy Golf R, si ještě chvilku počkáme.

Lídr divize Volkswagen R Jost Capito si ale o sportovních novinkách rád povídá, a tak v rozhovoru sdělil i nějaké zajímavosti ke Golfu R. Před časem se hovořilo o tom, že “erko” přijede s hybridní pohonnou jednotkou. Elektrifikace ostrých variant není VW úplně cizí, vždyť nový Touareg R přijíždí výhradně s plug-in hybridním pohonem. Nakonec ale na elektrifikaci nedošlo. Ne snad, že by o ni Volkswagen nestál, vývoj pohonné jednotky ve srovnání s objemy prodeje by se jednoduše nevyplatil.

Detaily si Capito pochopitelně nechává pro sebe, o Golfu R nicméně řekl, že oproti předchůdci prošel nespočtem malých vylepšení a máme se těšit na skutečnou řidičskou mašinu. Ta se závěrem roku bude poměřovat mimo jiné s BMW M135i xDrive.

Před časem uniklá tabulka prozradila výkony všech ostrých Golfů osmé generace. A protože se v případě GTI a spol. nepletla, správnou hodnotu očekáváme i u “erka”, z motoru 2.0 TSI vydolují inženýři 245 kW (333 k). Motor se jistě bude pojit se samočinnou převodovkou DSG, nad nasazením šestistupňového manuálu pořád visí otazník.

Premiéra nového Golfu R se měla uskutečnit v létě, vzhledem k aktuální situaci je ale pravděpodobně, že se přesune minimálně na podzim. Třeba na pařížský autosalon, jehož říjnový termín zatím zůstává nezměněný.