Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen ID.BUZZ
Volkswagen ID.BUZZ
Volkswagen ID.BUZZ
Volkswagen ID.BUZZ
40 Fotogalerie

VW ID. Buzz přijíždí na nových fotkách. Prozrazuje informace o výrobě i dojezdu

Elektrická dodávka VW se stále schovává pod vrstvou maskování, ještě letos se jí ale dočkáme na našich cestách.

Automobilka Volkswagen co nevidět rozšíří nabídku elektromobilů ID. o nového člena. Po elektrickém hatchbacku ID.3 a crossoveru ID.4 obohatí paletu elektrobusík vycházející z konceptu ID.Buzz. Hrstka novinářů už dostala příležitost svézt se prvními prototypy, které sice zůstávají zahaleny vrstvou maskovací fólie, o tvarech a designu samotného auta však ledacos prozrazují. Přesvědčit se ostatně můžete v přiložené fotogalerii.

V souvislosti s jízdami značka uveřejnila také několik důležitých čísel. Dozvěděli jsme se například, že základní verze je 4712 mm dlouhá, 1985 mm široká a 1937 mm vysoká (užitkové provedení je ještě o milimetr vyšší). Rozvor náprav má hodnotu 2988 milimetrů a zavazadlový objem osobní varianty nabídne 1121 litrů, zatímco užitkové provedení disponuje nákladovým prostorem 3,9 m3.

Video placeholder
Volkswagen TD. Buzz - upoutávka • Volkswagen

Nepřekvapí ani technika v útrobách, která kopíruje nabídku menších elektromobilů VW. Elektrická dodávka nejprve dorazí v provedení s jedním elektromotorem vzadu o výkonu 150 kW a 310 newtonmetry točivého momentu. Akumulátor v podlaze má celkovou kapacitu 82 kWh, respektive využitelných 77 kWh. Na certifikovaný dojezd metodikou WLTP si budeme muset ještě počkat, předběžně se ale hovoří o 400 kilometrech na jedno nabití. Maximální rychlost dodávky je elektronicky omezena na 145 km/h. Silnější varianty včetně verze s pohonem všech kol dorazí později.

Světová premiéra vozu je naplánována na 9. března letošního roku a ukázat by se měly obě varianty, tedy osobní i užitková. Start produkce obou provedení je naplánován na první polovinu letošního roku, prodeje na vybraných evropských trzích odstartují na podzim. Novináři zkoušející prototypy si pochvalují především prostornost vozu a jízdní vlastnosti ne nepodobné osobním MPV, stejně jako je tomu u nového Multivanu T7. Osobně se přesvědčíme co nevidět.