Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen 1.5 TSI
Volkswagen 1.5 TSI
Volkswagen 1.5 TSI
Volkswagen 1.5 TSI
7 Fotogalerie

VW Golf přijede i jako hybrid. Při jízdě z kopce bude vypínat spalovací motor!

Volkswagen tvrdí, že vypnutí motoru při jízdě setrvačností ušetří při reálné jízdě až 0,4 litru paliva na 100 kilometrů.

Nedávno modernizovaný Volkswagen Golf sedmé generace v létě rozšíří svoji nabídku o mikro hybridní provedení, které během tzv. plachtění bude zcela vypínat svůj spalovací motor. Automobilka techniku pro hybridní golf poprvé prezentovala na letošním vídeňském symposiu motorů.

Hybrid se v nabídce tohoto modelu objeví vůbec poprvé, zatím je k dispozici pouze plug-in hybrid Golf GTE s možností nabíjení baterií ze zásuvky. Model Golf TSI BlueMotion bude mikro hybridem, což znamená, že po celou dobu bude poháněn spalovacím motorem a nebude schopen se rozjíždět výhradně na elektřinu. V jeho útrobách bude pracovat nově vyvinutý přeplňovaný čtyřválec 1.5 TSI Evo spárovaný se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DQ200 a 12voltovým elektrickým systémem. Běžnou baterii pak doplňuje ještě jedna, lithium-iontová.

Při prezentaci Golfu TSI BlueMotion se Volkswagen se chlubí jeho funkcí plachtění. Jestliže dnes stále více aut při jízdě z kopce kvůli ušetření paliva vyřazuje na neutrál, Golf TSI BlueMotion během tzv. plachtění spalovací motor zcela vypne. Funkce jízdy setrvačností je dostupná až do rychlosti 130 km/h, řidičovi bude jen stačit sundat nohu z plynu. U hybridů ale nejde o nic nového, vozy s hybridním pohonem vypínají spalovací motor běžně, a to v době, kdy agregát není pod zátěží, tedy při jízdě z kopce nebo při brzdění.

Automobilka tvrdí, že v tomto ohledu zvládne Golf TSI BlueMotion ve srovnání s konvenčními vozy uspořit až 0,4 litru paliva na 100 kilometrů. Při srovnání s vyřazením na neutrál vypnutí motoru podle Volkswagenu ušetří 0,2 l/100 km.

Během plachtění budou elektrické systémy vozu čerpat svoji energii z kompaktní lithium-iontové baterie, přičemž po doplachtění se spalovací motor bude startovat různými způsoby. V závislosti na aktuální rychlosti a dalších podmínkách se spalovací motor „nahodí“ pomocí startéru, pomocí spojek DSG převodovky nebo pomocí kombinované práce startéru a spojky.

Volkswagen na letošním vídeňském symposiu motorů rovněž prezentoval modernizovaný elektromobil e-Golf, který se dočkal posílení elektrického motoru o 15 kW na 100 kW a vylepšených lithium-iontových bateriích o kapacitě 35,8 kWh. Zcela novou technikou je pak přeplňovaný tříválec 1.0 TGI schopný spalovat i CNG, který je určen pro Seat Ibiza nebo nadcházející Volkswagen Polo.