Vrcholný Volkswagen Touareg R vstupuje na český trh. Doplňuje ho i slabší plug-in hybrid
Vlajkové SUV evropské nabídky Volkswagenu nově nabízí dvě plug-in hybridní verze. Slabší Touareg eHybrid doplňuje vrcholný Touareg R.
Volkswagen Touareg byl v posledních týdnech na českém trhu nějakou dobu dostupný výhradně s benzinovým šestiválcem 3.0 TSI, když třeba povedený turbodiesel 4.0 TDI V8 skončil kvůli emisním normám. Nyní se ale nabídka konečně rozšiřuje, vedle návratu 3.0 TDI (210 kW) jsme se nově dočkali již dříve avizovaných plug-in hybridů. K dispozici jsou dva, přičemž v obou případech si na ně musíte připravit alespoň dva miliony korun.
První se jmenuje Touareg eHybrid a dáte za něj minimálně 2.018.900 korun. Druhou novinkou je pak Touareg R, nové vrcholné provedení, se základní cenovkou 2.212.900 korun.
Obě varianty se přitom spoléhají na shodnou techniku. Oba totiž kombinují přeplňovaný zážehový motor 3.0 TSI V6 o výkonu 250 kW a elektromotor vyladěný na 100 kW doplněné o osmistupňový automat a sadu lithium-iontových baterií s kapacitou 17,9 kWh (z toho využitelná je 14,3 kW).
Odlišná strategie spolupráce spalovacího motoru s elektromotorem ale znamená odlišné parametry. Touareg eHybrid poskytuje maximálně 280 kW a 600 N.m, zatímco Touareg R se chlubí až 340 kW a 700 N.m. Stejně výkonné plug-in hybridy se mimochodem nedávno objevily také v Audi Q8, které s Touaregem sdílí technický základ.
Touareg e-Hybrid je přitom dostupný ve dvou stupních výbavy, která se od konvenčních variant liší vybranými prvky. K dispozici je bez příplatku digitalizovaná přístrojová deska „Innovision Cockpit“, panoramatické posuvné a výklopné střešní okno, čtyřzónová automatická klimatizace nebo 19“ kola z lehké slitiny. Z prvků výbavy na přání nicméně nejsou dostupné akční pakety, pakety R-Line a R-Line Black Style a náhradní kolo. Podvozek se vzduchovým odpružením se dodává pouze ve verzi bez řízení všech kol.
Vrcholný Touareg R je pak upraven specialisty divize Volkswagen R. Jedná se o historicky první model R s externě nabíjitelným hybridním pohonem a aktuálně nejvýkonnější sériový model značky Volkswagen. Sportovní vizáž podtrhují 20“ kola z lehké slitiny, černé exteriérové prvky R Black Style a loga R na masce chladiče a zadním výklopném víku místo nápisu Touareg.
Sériová výbava Touaregu R obsahuje nad rámec výbavové linie R-Line mimo jiné interaktivní světlomety Matrix LED, přístrojovou desku „Innovision Cockpit“ s digitálními přístroji, panoramatické posuvné a výklopné střešní okno, čtyřzónovou automatickou klimatizaci a vyhřívaný sportovní multifunkční volant. Sedadla jsou čalouněna kůží „Vienna R“ se stříbrným prošíváním nechybí tu ani osvětlené prahové lišty s logem R a textilní rohože s modrým prošíváním a logem R.
Volkswagen Touareg – technická data nabízených plug-in hybridů | ||
Verze | Touareg eHybrid | Touareg R |
Spalovací motor | 3.0 TSI | 3.0 TSI |
Výkon spalovacího motoru [kW] | 250 | 250 |
Točivý moment spalovacího motoru [N.m] | 450 | 450 |
Výkon elektromotoru [kW] | 100 | 100 |
Celkový výkon [kW] | 280 | 340 |
Celkový točivý moment [N.m] | 600 | 700 |
Kapacita baterií [kWh] | 17,9 | 17,9 |
Převodovka | 8A | 8A |
Max. rychlost [km/h] | ? | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,5 | 5,6 |
Kombinovaná spotřeba paliva [l/100 km] | 2,6 | 2,7 |
Kombinovaná spotřeba energie [kWh/100 km] | 24,2 | 24,4 |
