Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen Touareg R
Volkswagen Touareg R
Volkswagen Touareg R
Volkswagen Touareg R
57 Fotogalerie

Vrcholný Volkswagen Touareg R přichází. Je to plug-in hybrid

Touareg R se stává nejvýkonnější verzí tohoto velkého SUV. V jeho útrobách pracuje benzinový šestiválec.

Volkswagen sice aktuálně razí cestu elektrifikace, když čile hovoří o expanzi elektrické rodiny ID., zároveň však zůstává věrný i ostrým modelům, když v poslední době rozšiřuje sportovní řadu R. Nově je tak k dispozici T-Roc R a nyní následuje další žhavé SUV, Touareg R, který poprvé naživo uvidíme na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.

I v jeho případě se však ukazuje, že Volkswagen sází na elektrifikaci. Nejvýkonnější Touareg je totiž plug-in hybridem, jak už se ostatně dopředu spekulovalo. Konkrétně v jeho případě v útrobách pracuje kombinace přeplňované benzinové V6 o objemu 2995 cm3 s elektrickým motorem o celkovém výkonu 340 kW a točivém momentu 700 N.m, což z něj činí nejvýkonnější verzi tohoto SUV. Dosud nejvýkonnější Touareg používá naftový osmiválec s 310 kW a 900 N.m.

Zatímco spalovací motor sám o sobě poskytuje výkon 250 kW, elektromotor nabízí 100 kW. Svoji energii čerpá z lithium-iontové baterie s kapacitou 14,1 kWh, umístěnou pod podlahou zavazadelníku. Součástí ústrojí je dále osmistupňový automat a pohon všech kol s diferenciálem Torsen.

Bližší technická data zatím zveřejněna nebyla. Pouze víme, že maximální rychlost je omezena na 250 km/h, čistě na elektřinu vůz zvládá až 140 km/h.  

Specialitou je systém Travel Assist kombinující adaptivní tempomat s aktivním asistentem pro jízdu v pruzích pro asistované řízení, které nově může probíhat až do rychlosti 250 km/h. Nechybí ani Trailer Assist pomáhající s manévrováním při jízdě s přívěsem, Touareg R je první plug-in hybridní SUV s tímto asistentem.

Naopak aktivní stabilizátory nebo natáčení zadní nápravy v nabídce chybí, kvůli bateriím u zadní nápravy. Není však vyloučeno, že se i plug-in hybrid těchto systémů do budoucna dočká.

Design se samozřejmě oproti ostatním Touaregům liší. Nechybí specifické nárazníky nebo maska chladiče s černými lištami a nezbytným logem R. Kola jsou standardně 20palcová. Uvnitř zase nechybí čalounění černou kůží nebo hliníkový dekor, standardem je i kombinace 12“ digitálního přístrojového štítu a 15“ obrazovky multimediálního systému (tzv. Innovision Cockpit).

Volkswagen Touareg R se začne prodávat v druhé polovině roku 2020.