Vrcholné BMW XM se představuje v nové galerii, ukazuje zajímavé kombinace
Americké zastoupení automobilky se pochlubilo bohatou galerií, která vznikla během mezinárodní prezentace ve Scottsdale.
Od představení BMW XM, vlajkového plug-in hybridního SUV modelu sportovní divize BMW M, uplynulo již pěkných pár měsíců. Ostatně premiéra proběhla konce září loňského roku, a začátkem prosince se automobilka pochlubila zahájením výroby, která probíhá tradičně v americkém Spartanburgu, kde se vyrábí většina SUV modelů značky.
Design vozu je přitom dodnes kontroverzním tématem, ačkoliv dělené světlomety lemující ještě výraznější ledvinky jsou u vrcholných modelů značky stále častější. Model XM však celkově sází na divoké tvary, které nemusí být každému po chuti. Je však možné, že po shlédnutí nové galerie, vytvořené během mezinárodní prezentace v americkém Scottsdale, někteří změní názor.

Automobilka zveřejnila celkem tři sady snímků, přičemž na každé vidíme trochu jinou kombinaci interiéru a exteriéru. Tmavě modré SUV se zlatými dekory a interiérem laděným v béžovo-hnědé kombinaci přitom nevypadá vůbec špatně. Nechybí mu sportovnost ani punc prémiového postavení.
Na další sadě vidíme černě lakovaný vůz, který má i černě laděný interiér. Kombinace může působit sportovně, nicméně kombinace bílého lakování s černým dekorem a červeným interiérem, kterou můžeme vidět ve třetí sadě, působí rozhodně zajímavěji. Klidně nám v komentářích dejte vědět, která konfigurace vás zaujala nejvíc.
Pro úplnost pak zopakujme, že vrcholné SUV z dílny BMW M měří 5110 milimetrů na délku, široké je 2005 mm a vysoké 1755 mm. Rozvor dosahuje 3105 milimetrů a zavazadelník nabídne 527 litrů až 1820 litrů po sklopení zadních sedadel. Pohotovostní hmotnost ale dosahuje závratných 2785 kilogramů. Podběhy standardně vyplňují 21palcová litá kola, dostupné jsou však i 22“ a 23“ disky.
Tím nejzajímavějším je ale bezpochyby pohonné ústrojí, jehož základem je modernizovaný 4,4litrový motor V8, naladěný v základu na 360 kW (489 k) a 650 Nm točivého momentu. Motor je součástí plug-in hybridního systému páté generace BMW eDrive, jehož elektromotor nabízí 145 kW (197 k) a 280 Nm točivého momentu.

Systémový výkon dosahuje 480 kW (653 k) a 800 Nm točivého momentu, díky čemuž vůz akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy. Automobilka má ale v plánu i výkonnější variantu Label Red, která nabídne spalovací motor o výkonu až 430 kW (585 k). Kombinovaný výkon pohonného ústrojí pak vzroste až na 550 kW a 1000 Nm točivého momentu.
Dodejme, že elektromotor je napájen z baterie s využitelnou kapacitou 25,7 kWh, která umožňuje zdolat 82 až 88 kilometrů čistě na elektrickou energii. Maximální rychlost v elektrickém režimu je až 140 km/h, zatímco standardně vůz uhání až 250 km/h, respektive 270 km/h s volitelným paketem M Driver’s.