Volvo FH Electric na jedno nabití zvládne až 600 km. Patří ke světové špičce
Švédský výrobce nákladních automobilů představil vrcholnou verzi svého elektrického tahače, který na jedno nabití ujede až 600 kilometrů. Tím se řadí mezi nejlepší na světě.
Elektromobilita se tlačí nejen do segmentu osobních aut, velkým tématem je také u užitkových vozů, autobusů a dalších. V případě klasických kamionů lokálně bezemisní pohon na první pohled nemusí dávat smysl. A u mezinárodní kamionové dopravy ani příliš nedává. Spousta nákladu se ovšem přemisťuje na relativně krátkou trasu. A v takovém případě už elektrický pohon dokáže fungovat minimálně tak dobře jako ten konvenční.
Do segmentu elektrických nákladních aut se postupně tlačí další výrobci. Volvo FH Electric sice není žádná novinka, značka ovšem představuje verzi s nejdelším dojezdem až 600 kilometrů. Toho ve Volvu Trucks dosáhli novou nápravou e-axle, která je kompaktnější, tudíž uvolňuje místo pro zástavbu výrazně většího akumulátoru s články s vyšší energetickou hustotou. O dvojnásobně delší dojezd proti současnému stavu se starají také efektivnější management akumulátoru a efektivnější pohon. Bližší informace o kapacitě a celkovém výkonu Volvo zatím neposkytlo.

Konkurence v podobě Mercedesu eActros 600 zvládne zhruba 501 kilometrů, Tesla Semi se pyšní dojezdem dokonce přes 800 km. Reálné číslo je ovšem o trochu nižší (okolo 640 kilometrů).
Dosud nabízené varianty Volva FH Electric disponují baterií s celkovou kapacitou až 540 kWh, přičemž dobíjecí výkon dosahuje 250 kilowattů. Maximální systémový výkon nákladního vozu činí 490 kW, dojezd dosahuje nanejvýš tří stovek kilometrů. U novinky tudíž máte k dispozici dvojnásobný akční rádius.
Na 46 trhů po celém světě bylo zatím dodáno okolo 3800 elektrických tahačů Volvo, přičemž vedle elektřiny se značka soustřeďuje také na spalovací motory, palivové články na vodík, bioplyn či hydrogenovaný rostlinný olej (HVO), což je palivo podobné naftě, které lze vyrábět bez fosilních zdrojů zpracováním obnovitelných lipidů odpadu.