Volkswagen láká na nejsilnější limuzínu ID.7 GTX. Výkon tají, ale něco tušíme
Zbrusu nová elektrická limuzína VW ID.7 se dočká okořeněné verze GTX. Dostane pohon všech kol a solidní porci výkonu.
Od premiéry čistě elektrického Volkswagenu ID.7 uběhlo jen pár týdnů, přesto už nadešel čas na rozšíření modelového portfolia. A rovnou o tu nejvýkonnější verzi se štítkem GTX, která se slavnostně představí počátkem září na mnichovském autosalonu.
Označení GTX používá VW pro své sportovně orientované elektromobily. Zatím se jím můžou pochlubit modely ID.4 a ID.5, tedy SUV a SUV-kupé. Ty mají pohon všech kol tvořený dvěma elektromotory a maximální systémový výkon až 299 koní. Čtyřkolka je potvrzena také pro ID.7 GTX, kombinovaná síla elektromotorů však zatím zůstává tajemstvím.

Něco nám ale říká, že u necelých tří stovek koní by zůstat nemuselo. Vždyť už standardní verze limuzíny má jeden elektromotor vzadu s výkonem 210 kW, tedy 286 koňských sil. Uvidíme, jakou výpomoc přinese elektromotor přední. Ale připomeňme, že nedávno představená Cupra Tavascan (posazená na shodné platformě MEB) slibuje v nejostřejší verzi až 340 koní. Že by jisté vodítko?
Na podrobné informace si musíme ještě nějaký čas počkat. Volkswagen už teď prozradil, že provedení GTX se bude vyznačovat leskle černými prvky karoserie, standardně dodávanou černou lakovanou střechou či tmavě tónovanými skly. Kabinu zase vyzdobí kontrastní červené prošívání. Zajímají vás detaily? Nezbývá, než vydržet do konce léta, kdy se oficiálně představí studie velmi blízká sériovému provedení.
