Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen TD. Buzz
Volkswagen TD. Buzz
Volkswagen TD. Buzz
Volkswagen TD. Buzz
36 Fotogalerie

Volkswagen ID.Buzz zná už datum premiéry. Nový elektromobil nabídne různorodé verze

Elektrická rodina Volkswagenu ID. se letos rozšíří o velkoprostorový model ID.Buzz. Premiéra je už za dveřmi.

Volkswagen postupně rozšiřuje svoji rodinu elektromobilů ID. Po kompaktním hatchbacku ID.4 dorazilo na evropské trhy kompaktní SUV ID.4, po němž následovalo odvozené SUV-kupé ID.5. Rok 2022 pak bude ve znamení příchodu napjatě očekávaného Volkswagenu ID.Buzz.

Půjde o elektřinou poháněný velkoprostorový automobil, který svým designem vzpomene na legendární "busík", Volkswagen Typ 2, alias úplně původní Transporter. Doplní řadu T, která bude do budoucna tvořit různorodou směsici modelů, s odlišným technickým základem. Transporter si uchová užitkový původ, když nová generace bude sdílet techniku s budoucím Fordem Transit Custom. Naopak Multivan se v generaci T7 dále přiblížil MPV díky použití platformy MQB z osobních aut, zatímco ID.Buzz bude čistě elektrické vozidlo s platformou pro tento typ aut, MEB.

Volkswagen ID.Buzz se přitom představí už opravdu co nevidět. Šéf koncernu Volkswagen Group Herbert Diess na svém Twitteru oznámil, že k premiéře dojde 9. března 2022.

Oznámení doprovodil krátkým videem, které opět naznačilo vzhled budoucího automobilu. Ten bude vycházet z konceptu ID.Buzz představeného již v roce 2017, řada detailů však bude konvenčnějších. Základní proporce ale budou zachovány, stejně jako posuvné zadní boční dveře.

Volkswagen také již potvrdil příchod různých derivátů. Vedle osobní verze ID.Buzz se počítá také s elektrickou dodávkou nazývanou ID.Buzz Cargo a také obytnou variantou ID.California.

O přesných technických parametrech se zatím spíše spekuluje. Očekává se však příchod obdobných verzí jako u ID.4. To by znamenalo provedení s pohonem zadní nápravy a výkonem 150 kW nebo čtyřkolky s kombinovaným výkonem 220 kW.

Nový Volkswagen ID.Buzz se bude vyrábět v německé továrně v Hannoveru, dnes stavějící vozidla divize VW Užitkové vozy. Pro americký trh má ale vznikat v tamějším závodu značky Chattanooga.