Volkswagen Golf R má české ceny. Jak si ostrá čtyřkolka stojí ve srovnání s konkurencí?
Automobilka VW prozrazuje českou cenu nejostřejšího „erkového“ Golfu. Stále zůstává levnější než prémiová konkurence, byť jen o trošku.
Zatímco nový Golf osmé generace už můžete potkávat na českých cestách, na sportovní deriváty si ještě nějaký čas počkáme. Už ale víme alespoň to, kolik budou stát. České zastoupení automobilky uveřejnilo ceny nejostřejšího Golfu R, který oproti prémiové konkurenci stále zůstává levnějším zboží. Základní cenovka činí 1.177.900 Kč.
Za tuto částku dostanete techniku v podobě přeplňovaného čtyřválce 2.0 TSI o výkonu 235 kW (320 koní) a točivém momentu 420 newtonmetrů. Motor se pojí výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem všech kol s vektorováním točivého momentu. Auto dá stovku za 4,7 sekundy a pokračovat může maximální rychlost 250 km/h… pokud se tedy nerozhodnete připlácet, ale o tom později.
Standardně dostanete také vrcholové IQ.Light LED Matrix světlomety, sportovní sedačky s integrovanou opěrkou hlavy, ambientní osvětlení s třicítkou různých barev, automatickou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla a volant, dešťový senzor či plejádu bezpečnostních a asistenčních systémů. Nechybí samozřejmě ani digitální prostředí v podobě 10palcové obrazovky multimediálního systému a 10,25“ digitálního přístrojového štítu.

Že už snad není za co připlácet? Omyl. Základní barvou Golfu R je bílé lakování Pure, za modrou metalízu Lapiz se připlácí 18.200 Kč, černá perleť Deep přijde na 14.600 Kč. Za 20.700 Kč dokoupíte adaptivní podvozek DCC, nejzajímavější položkou je ale určitě balíček R-Performance.
Tento sportovní paket sice přijde na 54.200 Kč, ale obsahuje mnoho novinek. Především speciální jízdní režimy pro drift i jízdu na Nürburgringu. Dále tu máme DCC, systém vektorování točivého momentu s uzávěrkou XDS, systém progresivního řízení, větší 19“ kola, delší zadní křídlo a konečně posunutí maximální rychlosti vozu na 270 km/h. Labužníci pak mohou vůz dozdobit výfukovým systémem Akrapovič s dvojitými titanovými koncovkami za 90.900 Kč s nezaměnitelnou akustikou.
Plnohodnotnou konkurencí „erka“ je především dvojička BMW M135i xDrive a Mercedes-AMG A 35 4Matic. Obě čtyřkolky se samočinnou převodovkou, avšak nepatrně slabší – tady mají dvoulitrové čtyřválce maximální výkon 225 kW. Oproti prémiovým ostrým hatchbackům zůstává Golf R nepatrně levnější, ve srovnání s mnichovským soupeřem o 25.900 Kč, oproti AMG pak o 41.780 Kč. Nepředpokládáme ale, že by zájemce o takové auto zůstal u základní cenovky, tudíž bude ve finále záležet hlavně na osobních preferencích…
Volkswagen Golf R (srovnání cen s konkurencí) | ||||
VW Golf R | BMW M135i xDrive | Mercedes-AMG A 35 4Matic | Honda Civic Type R | |
Zdvihový objem [cm3] | 1984 | 1998 | 1991 | 1995 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/min] | 235/- | 225/4500 | 225/8000 | 235/6500 |
Točivý moment [Nm/min] | 420/2100-5350 | 450/1750-5000 | 400/3000-4000 | 400/2500-4500 |
Převodovka | 7A | 8A | 7A | 6M |
Maximální rychlost [km/h] | 250/270 | 250 | 250 | 272 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4,7 | 4,8 | 4,7 | 5,7 |
Základní cena [Kč] | 1.177.900 | 1.203.800 | 1.219.680 | 969.900 |