Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf R
29 Fotogalerie

Volkswagen Golf R má české ceny. Jak si ostrá čtyřkolka stojí ve srovnání s konkurencí?

Automobilka VW prozrazuje českou cenu nejostřejšího „erkového“ Golfu. Stále zůstává levnější než prémiová konkurence, byť jen o trošku.

Zatímco nový Golf osmé generace už můžete potkávat na českých cestách, na sportovní deriváty si ještě nějaký čas počkáme. Už ale víme alespoň to, kolik budou stát. České zastoupení automobilky uveřejnilo ceny nejostřejšího Golfu R, který oproti prémiové konkurenci stále zůstává levnějším zboží. Základní cenovka činí 1.177.900 Kč.

Za tuto částku dostanete techniku v podobě přeplňovaného čtyřválce 2.0 TSI o výkonu 235 kW (320 koní) a točivém momentu 420 newtonmetrů. Motor se pojí výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem všech kol s vektorováním točivého momentu. Auto dá stovku za 4,7 sekundy a pokračovat může maximální rychlost 250 km/h… pokud se tedy nerozhodnete připlácet, ale o tom později.

Ve standardní výbavě dostáváme 18“ litá kola, silnější brzdovou soustavu s vrtanými kotouči, agresivnější vzhled s většími otvory v předním nárazníku, zadním difuzorem a zadním křídlem. Oproti konvenčnímu Golfu je součástí rovněž modifikovaný podvozek s lehčím pomocným rámem přední nápravy a o 20 milimetrů nižší světlou výškou.

Standardně dostanete také vrcholové IQ.Light LED Matrix světlomety, sportovní sedačky s integrovanou opěrkou hlavy, ambientní osvětlení s třicítkou různých barev, automatickou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla a volant, dešťový senzor či plejádu bezpečnostních a asistenčních systémů. Nechybí samozřejmě ani digitální prostředí v podobě 10palcové obrazovky multimediálního systému a 10,25“ digitálního přístrojového štítu.

Video placeholder
Volkwagen Golf R poprvé v pohybu: Mission R • Volkswagen

Že už snad není za co připlácet? Omyl. Základní barvou Golfu R je bílé lakování Pure, za modrou metalízu Lapiz se připlácí 18.200 Kč, černá perleť Deep přijde na 14.600 Kč. Za 20.700 Kč dokoupíte adaptivní podvozek DCC, nejzajímavější položkou je ale určitě balíček R-Performance.

Tento sportovní paket sice přijde na 54.200 Kč, ale obsahuje mnoho novinek. Především speciální jízdní režimy pro drift i jízdu na Nürburgringu. Dále tu máme DCC, systém vektorování točivého momentu s uzávěrkou XDS, systém progresivního řízení, větší 19“ kola, delší zadní křídlo a konečně posunutí maximální rychlosti vozu na 270 km/h. Labužníci pak mohou vůz dozdobit výfukovým systémem Akrapovič s dvojitými titanovými koncovkami za 90.900 Kč s nezaměnitelnou akustikou.

A jak si „erko“ vede v porovnání s konkurencí? Shodných 320 koníků nabízí také Honda Civic Type R, pokud by vám tedy nevadil extravagantní vzhled a absence čtyřkolky. Japonský hot-hatch má na rozdíl od Golfu R šestistupňovou manuální převodovku, to však v tomto případě považujeme spíše za plus. Civic Type R je na stovce o sekundu pomalejší, zároveň však o 208 tisíc korun levnější.

Plnohodnotnou konkurencí „erka“ je především dvojička BMW M135i xDrive a Mercedes-AMG A 35 4Matic. Obě čtyřkolky se samočinnou převodovkou, avšak nepatrně slabší – tady mají dvoulitrové čtyřválce maximální výkon 225 kW. Oproti prémiovým ostrým hatchbackům zůstává Golf R nepatrně levnější, ve srovnání s mnichovským soupeřem o 25.900 Kč, oproti AMG pak o 41.780 Kč. Nepředpokládáme ale, že by zájemce o takové auto zůstal u základní cenovky, tudíž bude ve finále záležet hlavně na osobních preferencích…

Volkswagen Golf R (srovnání cen s konkurencí)
 VW Golf RBMW M135i xDriveMercedes-AMG A 35 4MaticHonda Civic Type R
Zdvihový objem [cm3]1984199819911995
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min]235/-225/4500225/8000235/6500
Točivý moment [Nm/min]420/2100-5350450/1750-5000400/3000-4000400/2500-4500
Převodovka7A8A7A6M
Maximální rychlost [km/h]250/270250250272
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,74,84,75,7
Základní cena [Kč]1.177.9001.203.8001.219.680969.900