Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
26 Fotogalerie

Volkswagen Golf GTE Sport: Plug-in hybrid se 400 k pro Wörthersee

Sportovní koncept Golf GTE Sport od Volkswagenu je poháněn kombinací dvou elektromotorů a přeplňované benzinové šestnáctistovky ze závodního modelu Polo R WRC. Představuje se v Rakousku na srazu GTI-Treffen.

Volkswagen opět vzal sraz GTI-Treffen na břehu rakouského jezera Wörthersee ve velkém stylu, když zde představuje hned několik novinek. Vedle konceptu Golf GTI Clubsport a Golfu GTI Performance one-off vytvořeného učni Volkswagenu na akci prezentuje i Golf GTE Sport.

Golf GTE Sport je plug-in hybridem, který je poháněn vpředu uloženým přeplňovaným čtyřválcem 1,6 TSI kombinovaným s dvěma elektromotory, umístěnými u každé nápravy. Spalovací motor spolupracuje se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Benzinový agregát z Pola R WRC pro světový šampionát v rallye je v novém konceptu naladěn na 220 kW a 400 N.m, zatímco každá z elektrických jednotek poskytuje 85 kW. Výsledkem tohoto ústrojí je kombinovaný výkon 400 koní (294 kW) a 670 N.m. Díky této síle Golf GTE Sport vystřelí na stovku za pouhé 4,3 sekundy a jede maximální rychlostí 280 km/h. Na to, že se jedná „jen“ o Golf, to jsou velice slušné hodnoty.

Jelikož se jedná o plug-in hybrid, je koncept nejen velice silný, ale také úporný, tedy alespoň podle evropských norem. V kombinovaném cyklu auto potřebuje jen dva litry paliva na 100 kilometrů. Výhradně na elektřinu vůz ujede 50 kilometrů, k dispozici je samozřejmě i režim, ve kterém Golf GTE Sport využívá veškerý potenciál svých motorů.

Koncept svými tvary navazuje na předchozí modely GTI Roadster Vision Gran Turismo a GTI Supersport Vision Gran Turismo, které byly primárně navrženy pro závodní hru Gran Turismo 6. To naznačuje, že by se budoucí Golf mohl tvary těchto vozů inspirovat. Ostatně Volkswagen o Golfu GTE Sport tvrdí, že ukazuje, jak by se sportovní verze Golfu mohly v budoucnu vyvinout.

Auto je dvoumístné, do futuristické kabiny se vstupuje pomocí dveří otevíraných vzhůru, jejich řešení připomíná sériový model XL 1. Prostor pro řidiče a pasažéra je striktně oddělen. Digitální panel před minimalistickým volantem se inspiroval u Lamborghini Egoista.