
Volkswagen Golf dostane tříválec 1.0 TSI
Tříválec v automobilu nižší střední třídy byl ještě před několika lety něco nemyslitelného. Už to ale neplatí, motor se třemi válci už od loňska používá Ford Focus a brzy se takového agregátu dočká i jeho přímý konkurent Volkswagen Golf.
Nasazení přeplňovaného benzinového tříválce pro Golf potvrdil šéf výzkumu a vývoje ve Volkswagenu Hans-Jakob Neusser v rozhovoru s americkým magazínem Car and Driver.
Svojí technikou by motor měl vycházet z techniky litrového tříválce dostupného pro bratislavské minivozy – VW Up!, Seat Mii a Škodu Citigo. Přeplňovaný litrový agregát Volkswagen již prezentoval v konceptu Taigun.
Podle Neussera by 1.0 TSI měl nabídnout výkon okolo 81 kW (110 k). Motor pro Up! a spol. je dostupný ve dvou výkonových variantách se 44 kW a 55 kW.
Motor 1.0 TSI bude nabízen i pro další modely značky. Dřívější zpráva německého Auto Bildu tvrdí, že jednotka bude dostupná pro faceliftované Polo. Přeplňovaný tříválec by se měl objevit i pod kapotou chystaného malého SUV Taigun.
Nabídka tříválců v nižší střední třídě se postupně rozrůstá. Takový agregát je dostupný pro Ford Focus (1.0 EcoBoost), Citroën C-Elysée, Peugeot 301 (oba 1,2litrový tříválec) a Škodu Rapid (1.2 MPI), v blízké době se jej dočkají i Citroën C4 (1.2 e-THP) a nová generace Peugeotu 308 (1.2 VTi).
Důvodem tohoto trendu je fakt, že tříválce mají nižší spotřebu paliva v normovaných cyklech než čtyřválce.