Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen Golf GTD
Volkswagen Golf GTD
Volkswagen Golf GTD
Volkswagen Golf GTD
107 Fotogalerie

Volkswagen Golf čeká facelift. Tohle všechno o něm už víme

Ondřej Šámal

Kompaktní bestseller se chystá na omlazovací kúru. Ta přinese pouze decentní kosmetické změny, zato po stránce multimédií se konečně můžeme těšit na konkurenceschopný systém. A nezapomene se ani na motory.

Osmá generace Volkswagenu Golf je stejně jako v případě nového passatu tou poslední se spalovacími motory. Nástupce dostane výhradně elektrický pohon a platformu SSP, o čemž ostatně nedávno mluvil i Thomas Schäfer, který má osobní volkswageny (a masové značky celého koncernu Volkswagen) na starost. Ještě než se však aktuální provedení odebere do důchodu, čeká ho následující rok omlazení.

To se na exteriéru projeví pouze minimálně, jak tomu u Volkswagenu Golf ostatně tradičně bývá. Jedním z hlavních poznávacích znaků bude o trochu ostřejší spodní linka předních světlometů. Dočkáme se také přepracovaného předního nárazníku a koncových světel s odlišnou grafikou.

Mnohem větší změny ale čekáme v interiéru, který byl hlavním terčem kritiky osmé generace nejprodávanějšího volkswagenu historie. Místo dosavadních multimédií dostane golf zcela nové rozhraní s vrcholným patnáctipalcovým displejem, které se ukázalo například v elektrickém Volkswagenu ID.7. Menší verze by mohla dostat 12,9“ obrazovku. V obou případech se můžeme těšit na výrazně rychlejší odezvu a spolehlivější fungování.

Video placeholder
Volkswagen: Stará reklama Golf • Volkswagen

Co se týče dotykového ovládání, to zůstane dominantní i po faceliftu. Dotyková lišta pod displejem ovšem bude nově podsvícená, počítá se také s přepracovaným uživatelským rozhraním multimediálního systému, který byl kvůli určité nepřívětivosti v minulosti kritizován. Pozitivní zprávou může být návrat klasických tlačítek na volant, na kterém dnes ve většině verzí najdete plošky reagující na dotyk i stisknutí.

Motory se dočkají technického osvěžení. Výkon základního přeplňovaného tříválce se zvýší z 81 na 85 kilowattů, jako tomu je třeba u zmodernizovaných Škodovek Kamiq a Scala. Patnáctistovka naopak zůstane na 110 kilowattech, totožný výkon nabídne i diesel 2.0 TDI. Jeho silnější varianta naopak kvůli emisní velmi pravděpodobně ztratí pět kilowattů (142 místo 147 kW), což se projevilo již u nového Volkswagenu Passat a Škodovek Superb a Kodiaq. Ostré modely GTI a R s motorem 2.0 TSI budou mít naopak vyšší výkon než dosud.

Největší proměnou projde plug-in hybridní varianta. Dosavadní motor 1.4 TSI nahradí o deci větší jednotka, která spolu s elektromotorem zvládne 150, respektive až 200 kilowattů. Mnohem důležitější novinkou však bude akumulátor s kapacitou 19,7 kWh, s nímž Volkswagen Golf na jedno nabití teoreticky zvládne okolo 100 kilometrů. Prakticky totožný pohon pak můžeme očekávat také u osvěžené Škody Octavia, jež se ukáže chvíli po německém sourozenci.