Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen e-Golf a e-up!: Električtí jezdci z Wolfsburgu jdou do výroby

Volkswagen e-Golf a e-up!: Električtí jezdci z Wolfsburgu jdou do výroby Zdroj: acz

Volkswagen e-Golf a e-up!: Električtí jezdci z Wolfsburgu jdou do výroby

Nejen motory TDI jsou živi krotitelé emisí největší německé značky. Na autosalonu IAA ve Frankfurtu se představí hned dva sériové elektromobily.

Trh s elektromobily je zatím všude na světě velmi malý, vypadá to ale, že si žádná z významných značek nechce v této oblasti ujet vlak, tím méně poskytnout konkurenci byť sebemenší výhodu. Proto se "EV" intenzivně vyvíjí, bez ohledu na to, že jde (zatím) o ztrátové projekty. A stranou nezůstává překvapivě ani Volkswagen, přestože se jeho víra v turbodieselové motory zdá být neotřesitelná. Na IAA představí sériové verze hned dvou elektromobilů - na bázi mniauta up! a kompaktního Golfu.

Volkswagen e-Golf bude existovat výhradě v pětidveřovém provedení a jeho přední kola bude pohánět elektromotor o výkonu 85 kW (115 k) a s točivým momentem 270 N.m. Ten zajistí hatchbacku zrychlení z nuly na 100 km/h za slušných 10,2 s, přičemž maximální rychlost bude omezena na "evropské dálniční optimum" 130 km/h. Díky akumulátorům s kapacitou 24,2 kWh ujede e-Golf na jedno nabití až 190 km.

Také e-up! se bude prodávat výhradně jako pětidveřák a k jeho rozhýbání je prý dostatečně silný elektromotor o výkonu 60 kW (82 k) s točivým momentem 210 N.m. Ten zrychlí z klidu na stovku už za méně atraktivních 12,4 s, nicméně jako v případě všech EV aut i on bezpochyby poskytne v městském provozu slušnou dynamiku. Také e-up! může jet po dálnici maximální rychlostí 130 km/h a jeho jízdní dosah činí 160 km.

Obě auta by měla být schopná získat až 80 % kapacity svých akumulátorů ze současných dobíjecích stanic CCS za přibližně půl hodiny, podrobnější info o autech, cenách i dostupnosti si ale Volkswagen nechává až na samotný autosalon. Co myslíte, může elektrická verze evropského bestselleru změnit názor místních kupujících na elektromobily a spustit jejich boom nebo půjde stále jen o okrajovou záležitost?