Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Velký test kufrů: Nejen objem dělá dojem
Velký test kufrů: Nejen objem dělá dojem
Velký test kufrů: Nejen objem dělá dojem
Velký test kufrů: Nejen objem dělá dojem
129 Fotogalerie

Velký test kufrů: Nejen objem dělá dojem

Každý, kdo přesedlal z dlouhého kombíku do podstatně kratšího SUV, zjistil, že stejný objem kufru neznamená stejný kufr. Vytáhli jsme proto pásmo a laser a změřili jsme zavazadlové prostory nejžádanějších rodinných vozů na našem trhu.

Velikost zavazadelníku je pro mnohé z nás rozhodujícím faktorem pro výběr auta. Celková velikost, praktičnost a využitelnost se ale pouhým číselným údajem vyjádřit nedají. Rozhodli jsme se proto mrknout do statistik největšího tuzemského bazaru AAA Auto, odkud jsme vybrali několik nejžádanějších vozů vhodných pro rodiny. Jejich kufry jsme posléze sami proměřili, abychom přinesli přehled patnácti zavazadelníků, které hodnotíme dle jejich velikosti a přidané užitné hodnoty.

Proč jsme se nespolehli na oficiální technické údaje? Kufry nejčastěji měří interní tým automobilky, a jelikož to není homologační údaj, nikdo nemá povinnost ho později ověřit. Mezi výrobci ale funguje databáze, v rámci které jsou údaje volně dostupné. Nikdo tak například inženýrům z Mladé Boleslavi nebrání, aby si ověřili objem kufru u Fordu Focus Turnier a porovnali jej s realitou. Nejčastěji se setkáváme se třemi metodikami měření: VDA, SAE a metoda tekutin.

Metoda VDA

Většina výrobců uvádí objem zavazadelníku měřený dle VDA. Zkratka vychází z německého Verband der Automobilindustrie, značí tedy německou Asociaci automobilového průmyslu, příslušný standard se pak označuje jako DIN 70020 (Deutsche Institut für Normung, tedy Německý institut norem).

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!