Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Wey P8
Wey P8
Wey P8
Wey P8
31 Fotogalerie

Ve Frankfurtu nechybí ani Číňané. Může SUV Wey VV7s bojovat s německou prémií?

Nová čínská značka Wey zaměřená na luxusní SUV prezentuje ve Frankfurtu své kompletní portfolio doplněné o koncept XEV.

Na letošním frankfurtském autosalonu sice chybí někteří velcí výrobci, jako Peugeot, Nissan a Volvo, jejich prostor tak museli nahradit jiní. Ve Frankfurtu jsou tak zastoupeny i čínské firmy, třeba nová značka Wey patřící automobilce Great Wall. Jak na nás zapůsobilo její SUV VV7s?

První pohled na největší model v nabídce značky, 4.765 mm dlouhé SUV zaujme. Kombinace hodně úzkých světlometů s velkou masou plechů působí hodně drsně, obzvlášť široká záď je hodně svalnatá. Na druhý pohled si ale všimnete, že inspirace zavedenějšími značkami tu přece jen je. Hlavní světlomety připomínají Audi A3, celkové řešení přídě zase Opel Insignia.

Kombinace rozličných nápadů od různé konkurence pokračuje i uvnitř. Kulaté výdechy klimatizace se samostatně stojící devítipalcovou obrazovkou multimediálního systému je opět jasná inspirace Audi, hrana palubní desky pod čelním sklem je zase známá z Jaguaru. Jsou tu ale i zajímavé detaily, v duchu dnešní doby tu nemůže chybět digitální přístrojový štít (s úhlopříčkou 12,3“), byť s poměrně konvenční grafikou, v loketní opěrce mezi předními sedadly se pak nachází ventilovaný odkládací prostor, aby převážené předměty uvnitř zůstaly v chladu.

V kabině se cítíte vcelku dobře, díky tenkým sloupkům karoserie je ven slušně vidět. Zpracování a použité materiály jsou sice na vysoké úrovni, stále ale mají spíše blíže mainstreamovým než luxusním automobilům. Některé použité plasty jsou levnějšího ražení, na rozdíl od jiných aut tu ani nevoní kůže, ale interiér spíše zavání lacinými plasty. Ani ten použitý lak na karoserii není z nejlepších – metalíza má hodně hrubé částečky. Potěší ale měkčené plasty použité nejen na palubní desce, ale také na obložení dveří.

Na zadních sedadlech je pak hodně místa, a to díky dlouhému rozvoru o hodnotě 2.950 mm. Slušná rezerva je i nad hlavou, čemuž ale pomáhá i velice nízko usazený sedák.

Co se týče techniky, tak o pohon VV7s se stará dvoulitrový benzinový čtyřválec s přeplňováním a přímým vstřikováním, který Great Wall používá i v jiných modelech. Motor o výkonu 172 kW a točivém momentu 360 N.m je ve VV7s spárován se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Luxusní značka Wey byla automobilkou Great Wall uvedena na trh v loňském roce, pojmenována je po šéfovi Great Wall. Snaží se konkurovat zavedeným prémiovým značkám, které v segmentu luxusních aut na čínském trhu dominují. Tomu mají pomoci zkušenosti evropského managementu, konkrétně generálním ředitelem je Jens Steingräber, který do roku 2016 bezmála 30 let působil v Audi. O vstupu na evropský trh společnost zatím nemluví, ve Frankfurtu vystavené vozy jsou doplněny lakonickým popiskem, že v tuto chvíli se v Evropě neprodávají.

Pravdou je, že ve stávající podobě by to Wey VV7s měl proti zavedené prémiové konkurenci hodně těžké. Na druhou stranu je tohle SUV dalším důkazem, že se čínské automobilky rychle učí a je zkrátka nutné s nimi počítat.