Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Radar RD6
Radar RD6
Radar RD6
Radar RD6
43 Fotogalerie

V Česku se prodává nový elektrický pick-up. Chlubí se zrychlením i tažnou kapacitou

Michal Dokoupil

Nabídka silničních elektrických pick-upů zatím není příliš široká, v Česku se dosud oficiálně neprodával jediný. To se však mění, protože k nám zamířil Radar RD6, elektrický pick-up nové čínské značky. 

Letošní rok je na nové značky v Česku opravdu bohatý a další taková zrovna spustila prodej. Radar patří do koncernu Geely, který mimo jiné vlastní i Volvo, Lotus, Polestar nebo Zeekr. Nová značka byla založena teprve v roce 2022 a RD6 je zatím její jediný model. Na exportní trhy se vrhla už loni, avšak kvůli problémům s registrací jména Radar se mimo domovinu obvykle prodává pod názvem Riddara. Na českém webu dovozce se auto objevuje pod názvem Radar RD6, místy se ovšem zjeví i logo Riddara.

Novinka nemíří mezi u nás běžnější terénní pick-upy, využívá totiž samonosnou karoserii, se zavěšením MacPherson vpředu a víceprvkovým nezávislým vzadu. Délkou 5.260 mm se ovšem blíží třeba Toyotě Hilux, a stejně jako ona má prodlouženou kabinu se čtyřmi dveřmi a pět míst pro pasažéry. Varianta je v Česku k dispozici jediná, s pohonem všech kol, existuje však i levnější s poháněnou zadní nápravou. Do terénu si Radar věří také, udávaná brodivost je slušných 815 mm a auto má také několik terénních režimů.

Radar RD6 využívá platformu SEA, kterou sdílí třeba s některými modely Volva, Polestar nebo Zeekru. Přední elektromotor má 115 kW, zadní 200 kW a celkový výkon systému je 315 kW, maximální točivý moment 594 Nm. Pro pick-up unikátní je zrychlení z nuly na stovku za 4,5 sekundy, v této kategorii jsou ovšem důležitější specifikace - nosnost je slušných 865 kg, a tahat může na elektromobil nadprůměrných 3.000 kg. 

Baterie jsou k dispozici dvě – základní LFP s kapacitou 73 kWh a nabíjecím výkonem 130 kW, nebo větší NMC s kapacitou 86 kWh a nabíjecím výkonem 150 kW. V evropském cyklu WLTP to znamená dojezd až 460 nebo 550 km, samozřejmě s nenaloženým autem. Zajímavostí je funkce V2L, z trakční baterie tedy pomocí speciálního kabelu dokáže napájet spotřebiče, podle dovozce „výkonem až 21 kW a disponuje také 7 zásuvkami, které umožňují připojení více zařízení současně“.

Samozřejmostí je slušná výbava a kabinou se Radar podobá spíše běžným SUV, než pick-upům. Dominantou je velký displej uprostřed, stejně jako karoserie i interiér má příjemně usedlý vzhled. V Česku stojí základní varianta 1.566.950 Kč s DPH, větší baterie je pouze v nejvyšší výbavě, startující na 1.857.350 Kč s DPH.

Video placeholder
Pohled do výroby vozů Zeekr • Zeekr