Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
ABT RSQ8-R
ABT RSQ8-R
ABT RSQ8-R
ABT RSQ8-R
11 Fotogalerie

Úpravce ABT slaví 125 let. K výročí postavil brutální limitku Audi RS Q8

Audi RS Q8 má samo o sobě úctyhodné parametry. To by ale nebyl ABT, aby si se sériovým provedením vystačil. Navíc, když slaví hezké výročí.

Loňský test křiklavě zelené Audi RS Q8 posazené na třiadvacetipalcových kolech máte jistě v živé paměti. Obrovské SUV se čtyřlitrovým osmiválcem, výkonem 441 kW, 800 newtonmetry točivého momentu a stovkou za 3,8 sekundy může znít jako absolutní nesmysl. Ale kdo by si to nechtěl alespoň vyzkoušet?

Společnost ABT, dvorní úpravce koncernových vozů všeho druhu, se však rozhodl, že schopnosti největšího SUV v nabídce čtyř kruhů ještě okoření. Firma totiž slaví 125 let své existence, a tak při této příležitosti připravila limitku čítající… chvilka napětí… 125 kusů modifikovaných RS Q8.

Balíček nese označení RSQ8-R a čítá přepracovanou řídicí jednotku a speciálně konstruovaný mezichladič. To umožnilo zvýšit výkon osmiválce na 544 kW a točivý moment posunout dokonce na 920 newtonmetrů. V praxi to znamená, že tenhle mastodont je na stovce ještě o čtyři desetiny sekundy rychleji. A posunula se i maximální rychlost, z původních 305 km/h jsme teď na 315 km/h.

Zákazníci mohou dále sáhnout po rozšířeních v podobě aerodynamické sady karoserie s prvky z uhlíkových vláken, jiném výfukovém systému z nerezové oceli s koncovkami o průměru 102 milimetrů, stejně jako specifickém odpružení z dílny ABT. Firma nabízí i vlastní obutí, samozřejmě ale zůstala věrna možnému maximu, tedy 23 palcům. Tajemstvím tak zůstává jen cena. Ale připomeňme, že sériové RS Q8 startuje na částce 3,5 milionu. Testovaný kousek s hromadou příplatkových položek pak atakoval hranici pěti milionů.