Unikátní tříválec nakonec v Koenigseggu Gemera nebude. Většina klientů dala přednost V8
O malé motory, ať už jakkoliv zajímavé, jednoduše není v hypersportech takový zájem. Přesvědčil se o tom i švédský výrobce.
Když Koenigsegg loni odhalil produkční variantu svého čtyřmístného hypersportu Gemera, oznámil také zájemcům možnost dvou různých pohonných ústrojí. Mimo původně avizovaný tříválec v kombinaci s elektromotory nakonec značka nabídla i tradičnější dvakrát přeplňovaný pětilitrový osmiválec. Teď však od vedení automobilky zaznělo, že z důvodu nízkého zájmu bude Gemera čistě osmiválcovým modelem.

Nehledě na unikátnost dvoulitrového tříválcového twin-turbo motoru, který sám o sobě produkoval 600 koní (441 kW), jej chtělo ve svém hypersportu jen minimální procento zákazníků. V podcastu magazínu Top Gear to zmínil sám Christian von Koenigsegg, zakladatel a vedoucí automobilky. Zájemců bylo údajně tak málo, že byli nakonec samotnou značkou přemluveni do volby V8.
Konstrukce takzvaného TFG motoru (Tiny Friendly Giant/malý přátelský obr) využívala i řešení, které výrobce předvedl už dříve – například technologii Freevalve, která nahrazuje vačkové hřídele motoru soustavou elektrohydraulických a pneumatických ovladačů pro otevírání a zavíraní sacích a výfukových ventilů. Tříválec v kombinaci se zmíněnými elektromotory produkoval systémový výkon 1700 koní (1250 kW).
Přestože tedy Koenigsegg potvrdil, že v tuto chvíli budou všechny zákaznické vozy s osmiválcem, úplný konec tříválcového hybridu to být nemusí. „Stále je to zajímavá technika, stále na ní pracujeme a nakonec bychom ji mohli, někdy v budoucnu, v nějaké verzi Gemery použít,“ dodal vedoucí značky.
Pro zákazníky na scéně hypersportů nicméně ne natolik zajímavá technika, aby jí dali přednost před twin-turbo osmiválcem, který má produkovat monstrózních 2300 koní (1692 kW) při spalování paliva E85. K prvním majitelům má Gemera dorazit během příštího roku. Produkci chce Koenigsegg omezit na 300 vozů.