Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Toyota Avensis
Toyota Avensis
Toyota Avensis
Toyota Avensis
53 Fotogalerie

Toyotu Avensis by v budoucnu mohl nahradit hybridní model

Aktuální generaci Avensisu se příliš nedaří. To by mohlo znamenat konec tohoto modelu střední třídy.

Budoucnost Toyoty Avensis je nejasná, současná třetí generace by mohla být poslední. Konec modelu střední třídy naznačil šéf evropské divize Toyoty Didier Leroy v rozhovoru pro server Automotive News Europe. Současná generace Avensisu se začala prodávat v roce 2009.

„Plánujeme uvést na trh Avensis hybrid? Ne. Máme plánu uvést na trh v následujících pěti až sedmi letech hybridní model střední třídy? Odpověď je jasná, ano,“ řekl Leroy v rozhovoru pro Automotive News Europe.

Jeho slova naznačují, že současná generace Avensisu ještě na trhu nějakou chvíli vydrží. Nástupce by však mohl být automobilem s hybridním pohonem, který Toyota výrazně propaguje.

Avensis trápí především dva problémy. Jeho prodeje mají v současnosti klesající tendenci, v prvním čtvrtletí roku jeho evropské prodeje klesly o 28 procent.

Automobil je navíc přímo zaměřený na vkus evropských zákazníků. Evropský trh však není pro automobilky už tolik zajímavý, místo přímo zaměřeným vozům na starý kontinent dávají přednost globálním modelům. Ostatně Leroy připouští, že Toyota zvažuje, zda v segmentu střední třídy nenabídne spíše nějaký globální produkt. To by naznačovalo příchod modelu Camry, který je nabízen v ostatních koutech světa.

Vozy střední třídy obecně nejsou na starém kontinentu tak populární jako kdysi. V prvním čtvrtletí letošního roku prodeje v této třídě klesly o šest procent. V segmentu jsou v poslední době populárnější prémiové vozy než mainstreamové, v prvním čtvrtletí roku byly mezi šesti nejprodávanějšími vozy střední třídy hned čtyři zástupci prémie. „Je velice složité být v Evropě zastoupen ve střední třídě,“ přiznává Leroy.

Nejasná budoucnost Avensisu v Evropě není jediný příklad aktuální evropské situace ve střední třídě. Nissan tento segment zcela opustil, někdejší model Primera skončil už v roce 2008. Ford zase posunul příchod nové generace Mondea do Evropy o dva roky. Honda pak zvažuje, zda Accord vůbec dostane v Evropě nástupce.