Toyotě v Austrálii zakázali reklamu na Yaris. Najdete důvod?
Že občas nějaké automobilce neprojde nová reklama, to se stává. A myslet si o tom můžeme svoje. Schválně posuďte, jak oprávněný je podle vás zákaz tohoto australského spotu od Toyoty.
Regulátoři reklamy umí být přísní, o tom jsme se už i v případě marketingových kampaní různých automobilek přesvědčili několikrát. Tentokrát narazila Toyota v Austrálii, úřadu se totiž nelíbila její reklama na model Yaris.
"Zápletka" spotu je jednoduchá: ve videu, v němž se objeví všechny tři varianty modelu Yaris (klasický Yaris, crossover Yaris Cross a hot-hatch GR), se tři sourozenci vydávají za rodiči, kteří slaví 30. výročí. Vyrážejí přitom na poslední chvíli, tedy minimálně dva - protože zapomněli, i když tvrdí opak. Sestry si nejvíc dobírají bratra, který se v době připomenutí vrtá ve své Toyota Celica. Že prý nemůže přijet včas.
Asi můžeme prozradit, že právě syn, který řídí GR Yaris, se u rodičů objeví jako první. Ale podívejte se sami.
A schválně si tipněte, co se regulátorovi (Advertising Standards Bureau) v Austrálii nelíbilo. Podle něj je problém u ostrého Yarise GR. Jeho přítomnost (a zřejmě i pointa, že dorazí do cíle jako první) totiž prý propaguje jízdu nepřiměřenou rychlostí a může povzbudit řidiče, aby "jezdili rychle, což je nebezpečné". Kromě údajné rychlosti instituce Toyotě vytýká nebezpečné řízení. Proto vysílání reklamy zakázala.

Australské zastoupení japonské automobilky se samozřejmě snažilo tomuto kroku zabránit s tím, že reklama neporušuje žádné zákony nebo regulace související provozem na veřejných pozemních komunikacích.
Regulátor přesto reklamu nepovolil. Uznal sice, že video nepodporuje jízdu nad rychlostními limity, přesto může řidiče povzbuzovat k nebezpečnému stylu jízdy.
A to jen proto, že hot-hatch GR Yaris při svižném výjezdu z garáže na chvíli ztratil trakci. Úřad dokonce nevzal v potaz ani evidentní skutečnost, že se Yaris "utrhl" na místě, které není veřejnou komunikací...