Toyota Verso-S: Technická data, nové fotografie
Toyota se v Evropě o přízeň zákazníků malých MPV už jednou ucházela. Model Yaris Verso byl prodáván v letech 2000 až 2004, poté se Japonci z tohoto segmentu stáhli. Nástupnický model Ractis se nedostal mimo domácí Japonsko, do Evropy se ale vrací jeho druhá generace. Pro evropské trhy se přejmenovala na Toyotu Verso-S a představila se už loni na pařížském autosalonu.
S délkou 3990 mm, šířkou 1695 mm a výškou 1595 mm doslovně vyhovuje zařazení do kategorie malé. V rozumných mezích se drží i hmotnost (dle motorizace a převodovky od 1145 do 1280 kg). Potěší také nízký součinitel aerodynamického odporu (0,297) a přes malé vnější rozměry objemný zavazadlový prostor – pojme 429 až 1388 litrů.
Nabídka pohonných ústrojí je sbírkou již známých agregátů. Zážehové motory zastupuje 1,33 Dual VVT-i, který už druhým rokem pohání například malý Yaris a větší Auris. Dosahuje výkonu 73 kW, točivý moment vrcholí 125 Nm při 4000 min-1. Nízká kombinovaná spotřeba se pohybuje od 5,5 do 5,0 l/100 km.
Pro ty, kdo se pídí po nižších emisích CO2 případně nižší spotřebě paliva ve městě, Toyota připravila systém Start-Stop, který v městském režimu ušetří 10 % paliva. Systém pracuje při teplotách do -15°C a na rozdíl od dřívější verze umožňuje fungování klimatizace půl minuty po vypnutí motoru. Opětovné nastartování pohonné jednotky po uvolnění brzdového pedálu trvá půl sekundy.
Alternativu k manuální převodovce bude představovat bezestupňová Multidrive S. Nabízí plně automatický režim nebo manuální se sedmi přednastavenými převody, které je možné volit pádly pod volantem.
Turbodiesely zastupuje 1,4 D-4D s piezo-elektrickým vstřikováním (pracovní tlak 1600 bar) a filtrem pevných částic. Nejvyšší výkon je 66 kW a maximum točivého momentu 205 Nm. Kromě manuální převodovky bude v nabídce i robotizovaná MultiMode.
Podvozek využívá obvyklou kombinaci přední nápravy se vzpěrou McPherson a zadního zavěšení s torzní příčkou. Brzdy jsou na všech kolech kotoučové.
V Německu se budou nabízet čtyři výbavy Base, Cool, Life a Club. První cena je 14.950 Euro, asi 370 tisíc korun. Součástí standardní výbavy je stabilizační systém VSC+, sedm airbagů (včetně kolenního) a zadní sedadla s Easy-Flat-Systém a funkcí Flat-Floor.
Na českém trhu se začne nejprve prodávat sesterské Subaru Trezia (v dubnu), původní Toyota Verso-S dorazí s několikaměsíčním zpožděním za Subaru.
Toyota Verso-S - technická data | |||
Motor | 1,33 Dual VVT-i | 1,33 Dual VVT-i Start-Stop | 1,4 D-4D |
Převodovka | 6M (CVT) | 6M (CVT) | 6M (6MM) |
Zdvihový objem [cm3] | 1329 | 1329 | 1364 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/2 |
Největší výkon [kW/min-1] | 73/6000 | 73/6000 | 66/3800 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 125/4000 | 125/4000 | 205/1800 |
Max. rychlost [km/h] | 170 (165) | 170 (165) | 175 (175) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,3 (13,7) | 13,3 (13,7) | 12,1 (13,0) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,5 (5,2) | 5,4 (5,0) | 4,3 (4,4) |