Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Toyota S-FR Concept (2015)
Toyota S-FR Concept (2015)
Toyota S-FR Concept (2015)
Toyota S-FR Concept (2015)
17 Fotogalerie

Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by přímo zatopit Mazdě MX-5

Daniel Fuglevič

Populární roadster od Mazdy se možná dočká rovnocenného soupeře. Novinka od Toyoty již údajně dostala zelenou k výrobě.

Za slušnou nabídku sportovních a vcelku dostupných modelů je dnes nutné japonské Toyotě projevit uznání. Nyní to přitom vypadá, že své portfolio sporťáků chce značka dále rozšířit. Nedlouho po zprávách o možném vývoji nového ostrého hatchbacku teď přichází zprávy o dalším potenciálním modelu, který upřednostní zábavu za volantem.

Video placeholder
Martin Vaculík a Toyota GR86 • auto.cz

Zdroje japonského magazínu Best Car totiž uvádí, že Toyota už začala pracovat na produkční verzi malého sportovního modelu, jenž by přímo konkuroval Mazdě MX-5. Inspirací novince má být starší koncept S-FR uvedený v roce 2015 – drobné kupé vyznačující se nízkou hmotností, malým motorem, pohonem zadních kol a manuální převodovkou.

Projekt má pravděpodobně vznikat ve spolupráci se značkami Daihatsu a Suzuki, přičemž této informaci nasvědčuje i použitá technika. Ve sporťáku Toyoty by se měl objevit přeplňovaný tříválec o objemu 1,3 litru a výkonu 150 koní (110 kW) – tříválcový motor o stejném objemu již Daihatsu předvedlo loni v konceptu nové generace roadsteru Copen.

Stopadesátkou koní by Toyota přesně nakročila do nabídky Mazdy MX-5, která je v současnosti dostupná s patnáctistovkou (97 k/132 kW) nebo dvoulitrem (184 k/135 kW). Zároveň by si automobilka výrazněji nenarušila vlastní portfolio s výše umístěným kupé GR86 a jeho 2,4litrovým boxerem o výkonu 234 koní (172 kW).

Produkční verze konceptu S-FR dostane podle japonské publikace přepracovaný design s menší maskou, jinými světlomety a obecně stylingovými prvky zapadajícími do současného designového jazyku Toyoty.

S ohledem na sdílený vývoj hned trojice značek by nakonec mohla Toyota nabídnout i nižší cenovku než Mazda u své MX-5. Zda se ale nový sporťák podívá i mimo Japonsko a konkrétně tedy do evropské nabídky, to prozatím zůstává otázkou. Jak bylo řečeno, na poměry jiných japonských automobilek už má Toyota v dnešní době portfolio sportovních modelů v Evropě opravdu slušné.