Toyota Tundra je tu v nové generaci. Velký pick-up přezbrojuje z V8 na šestiválec. I tak je schopnější
Downsizing se dnes nevyhne ani velkým americkým pick-upům. A tak se Tundra v nejnovější generaci místo osmiválce dočkala šestiválce.
Pick-upy jsou na americkém trhu nadále nebývale populárním zbožím, a tak takový model v tamější nabídce nechybí ani mnohým zahraničním značkám. Konkrétně Toyota je v segmentu "full-size" pick-upů léta zastoupena modelem Tundra. Ten se vyrábí již od roku 1999, stávající generace ale měly dlouhé životní cykly, a tak se nyní představuje teprve třetí generace tohoto modelu. Nová Tundra se však v lecčems změnila.
Po mnoha evolucích stávajícího provedení, jehož historie se datuje do roku 2006, totiž přichází zcela nový automobil sázející na nový technický základ i nové pohonné jednotky. Sama Toyota přitom zdůrazňuje, že jde zatím o nejdrsnější Tundru v historii, která staví na bohatých zkušenostech značky ze světa terénních aut - vedle pick-upů také offroadů.

Základem se tak stává nově navržená vysokopevnostní konstrukce z ocelového rámu se zesílenou zadní výztuhou, kterou doplňuje korba z hliníku vyztuženého kompozity. Přepracováno bylo i zadní víceprvkové zavěšení s vinutými pružinami místo listových per, které pomáhá komfortu i schopnostem. To všechno totiž přispívá k tomu, že nová Tundra odveze až 880 kilogramů těžký náklad a utáhne až 5,4 tuny těžký přívěs, což je o 11%, respektive o 17,6 % více než u dosavadní generace.
Nové je rovněž pohonné ústrojí. Zatímco stávající generace v posledních letech sázela výhradně na vidlicové osmiválce, a to včetně obří 5.7 V8 Dual VVT-i, novinka v duchu doby přezbrojuje na vidlicové šestiválce.
Standardem se tak stává dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru, který je naladěn na 290 kW a 650 N.m. Dostupný je však i v elektrifikované verzi i-Force Max s motorgenerátorem mezi spalovacím agregátem a převodovkou, která znamená výkon 326 kW a točivý moment 790 N.m. V obou případech je šestiválec spárovaný s nově vyvinutým desetistupňovým automatem.

Novou Toyotu Tundra přitom na první pohled poznáte už podle vzhledu, výrazná maska i netradičně pojaté světlomety jsou zcela odlišné než u stávající generace. Nově pojatý je také interiér, s multimediálním systémem využívajícím buď osmipalcovou, nebo vrcholnou 14" dotykovou obrazovku. Navigace přitom umožňuje aktualizovat mapy vzduchem, tudíž bez nutnosti návštěvy servisu. Přístrojový štít je pak za příplatek digitální, s 12,3" displejem, základ ale tvoří analogové ukazatele s 4,1" obrazovkou palubního počítače.
Toyota Tundra se na americkém trhu začne prodávat ještě před koncem roku, vyrábět se nadále bude v texaském závodě ve městě San Antonio.
