Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Toyota Supra
Toyota Supra
Toyota Supra
Toyota Supra
90 Fotogalerie

Toyota Supra: Koncept páté generace uvidíme možná už v Detroitu

Aleš Dragoun
Spekulací ohledně návratu sportovních modelů Toyoty bylo už hodně. Tou poslední je fakt, že koncept nové Supry bychom měli vidět v lednu v Detroitu!

Přehlídka v hlavní městě amerického automobilového průmyslu je vždy první velkou akcí roku. Takže proč se nepředvést zrovna tam? Navíc Severní Amerika je pro Toyotu velmi důležitým trhem.

Víceméně zaručené zvěsti o návratu Supry se objevují v médiích minimálně několik měsíců. Už v srpnu šéf prodeje pro USA Kazuo Ohara prohlásil, že „...nástupce Supry je jednou z možností, které máme.“ Ano, vývoj probíhá, koneckonců, nebyl jediným, kdo ho připustil. V poslední době se o něm zmiňovali i další vysocí manažeři Toyoty. Jiní ale tuto záležitost komentovat odmítli.

Nyní to však vypadá tak, že studii v pořadí již páté Supry uvidíme v lednu na detroitské NAIAS (North American International Autoshow). V minulosti se Toyota blýskla konceptem FT-HS, ten byl představen také na stejném místě, ale již v roce 2007. Pak přišla obří krize, která prodeje nových aut v USA zdecimovala. Prezident Toyoty Akio Toyoda však stále touží po tom, aby se značka zbavila své „usedlé“ image a co jiného by jí mohlo pomoci než sportovní model?

Předseda představenstva japonské společnosti Takeshi Uchiyamada prohlásil, že nový model bude výkonným sporťákem, který je srovnatelný s poslední Suprou. V příští generaci očekávejme zcela určitě hybrid, jak moderní doba velí. Celkovým výkonem přes 400 koní (294 kW) se může směle postavit chystané Hondě NSX. Kombinace zážehového agregátu a elektromotoru je tedy víceméně jistá. Předpokládá se použití přeplňovaného čtyřválce objemu 2,5 l, ale prodej by měl být zahájen až v roce 2017, což je ještě poměrně dlouhá doba. No, nechme se překvapit....

V současnosti nabízí japonská automobilka pouze menší kupé GT86, které vyvinula ve spolupráci se Subaru. Není žádným tajemstvím, že v současnosti je partnerem (nejen) v této oblasti německé BMW. Šéfinženýr projektu 86 Tetsuya Tada přiznal, že byl požádán o to, aby uvedl do života nástupce Supry co nejdříve. Nemusíme příliš spekulovat o tom, zda legendární jméno zůstane zachováno. Nepoužít ho by byl pro Toyotu určitě velký marketingový risk.

Toyota Supra byla v prvních dvou generacích součástí modelové řady Celica. Pak se osamostatnila. Podrobněji jsme o její historii psali zde. Kromě ní se spekuluje také právě o návratu menšího kupé a dokonce i MR2 s motorem před zadní nápravou.