Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Toyota Proace City Verso
Toyota Proace City Verso
Toyota Proace City Verso
Toyota Proace City Verso
126 Fotogalerie

Toyota Proace City v Česku: Poznáváte?

Toyota se rozhodla, že to víc zkusí i mezi užitkáči. Přidává tak malou dodávku Proace City v užitkové i osobní verzi. Asi není těžké poznat, kde se tahle dodávka vzala.

Určitě jste poznali, tahle toyota je jednoduše další kamarád partičky berlingo/rifter/combo. Příbuzenský vztah je zřejmý, designéři toho moct překreslit nemohli, jakžtakž volné ruce měli jenom na přední masce, upravený je prolis v bočních dveřích, proace city se pak liší ještě designem litých kol. Uvnitř je pak shoda skoro stoprocentní, kromě znáčku na volantu a trošičku jiných dekorech se toyota drží bráchů. Tedy s výjimkou peugeotu, který prosazuje svůj pokrokový iCockpit.

Proace City se bude prodávat ve dvou provedeních - jasně, plechovka a osobní varianta. Ta dostala u Toyoty známé označení Verso a stejně jako užitkáč je k dispozici ve dvou délkách (liší se i rozvor), verso může být až sedmimístné (nabízí se pro obě délky). Líbila se mi polohovatelná polička v zavazadlovém prostoru, která udrží až pětadvacetikilový náklad.

U dodávky se zase Toyota chlubí v mnoha směrech rekordními hodnotami v nákladovém prostoru (dovnitř krátkého i dlouhého provedení nacpete dvě europalety, známe už ze sourozenců), za zmínku určitě stojí až tunová užitečná hmotnost, Proace City utáhne přívěs těžký až 1500 kg.

Dopředu pak můžete usadit až tři pracovníky, v tomto případě je k dispozici systém zvaný Smart Cargo. Nic složitého, zkrátka sklopíte vnější spolujezdeckou sedačku, čímž zvětšíte nákladový prostor o čtyři sta litrů (celková délka plus 1,3 metru).

A pak je tu ještě verze „crew cab“, tedy polokombi. Zde je fajn, že třímístnou dělenou lavici druhé řady lze sklopit do podlahy, čímž dostanete vlastně dodávku.

Nabídka motorů nepřekvapivě kopíruje sourozence, vybírat tak budete mezi tříválcovou zážehovou dvanáctistovkou a naftovou čtyřválcovou patnáctistovkou. Benzin nabízí 81 a 96 kW, nafta se pohybuje mezi 55 a 96 kW. Top zážehovou i vznětovou motorizaci koupíte s osmistupňovým automatem, pětistupňový manuál se kombinuje se dvěma nejslabšími nafťáky, jinak je standardem šestistupňová přímo řazená převodovka.

Užitkáč i osobní verso už můžete objednávat, nejlevnější dodávka přijde na rovných 400.000 Kč bez DPH, osobní verze pak stojí nejmíň 435.000 Kč včetně daně (akční cena), standardní ceník startuje na 545.000 Kč. Záruka je pětiletá bez příplatku (umí i sourozenci), nájezd až 250.000 km je už ale výsadou Proace City. Toyota si „troufá“ možná i díky vlastní výstupní kontrole, kterou na společné výrobní lince prochází jen Proace City.