Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Toyota Mirai concept
Toyota Mirai concept
Toyota Mirai concept
Toyota Mirai concept
13 Fotogalerie

Toyota Mirai přichází ve druhé generaci. Vodíkové UFO vypadá konečně hezky!

Vodíkové Mirai je na trhu od roku 2014, a tak se pomalu chystá nástupce. Druhá generace bude zcela odlišná!

Současnému automobilovému světu začíná vládnout trend bateriových elektromobilů, Toyota ale vidí budoucnost trochu jinde – ve vodíkových palivových článcích. Už dokonce na vybraných trzích prodává vodíkový model Mirai, který po rozšíření sítě vodíkových stanic má dorazit i na český trh. Toyota dokonce již pracuje na druhé generaci Miraie, jejíž koncept se představí na nadcházejícím autosalonu v Tokiu.

Toyota sice novinku označuje za koncept, zpracování automobilu ale potvrzuje, že připravovaná sériová verze se prakticky nezmění. Naznačuje to i sama automobilka, což znamená, že se Mirai v nové generaci kompletně promění. Z futuristického vozu s kontroverzním designem, který málokdo označil za krásný, se stane zajímavě tvarované auto.

Mirai druhé generace se svojí siluetou s dlouhou kapotou evokuje vozy gran turismo. Přídi dominují vzad protažené nízké světlomety a především rozměrná maska. Záď s propojenými koncovými světly zase zdobí decentní odtoková hrana. Na rozdíl od předchůdce novinka vůbec nezdůrazňuje svůj unikátní pohon, vypadá vlastně jako konvenční automobil.

S délkou 4.975 mm a rozvorem 2.920 mm novinka také značně vyroste. První generace je dlouhá 4.890 mm, s rozvorem 2.780 mm.

Toyota Mirai – Srovnání rozměrů
ModelMirai Concept (2020)Mirai (2014-)
Délka (mm)49754890
Šířka (mm)18851815
Výška (mm)14701535
Rozvor (mm)29202780

„Chci, aby si zákazníci řekli, vybral jsem si Mirai ne jen kvůli vodíkovému pohonu, ale protože jsem jednoduše chtěl tohle auto a ono náhodou jezdí na vodík,“ říká k novince šéfinženýr Miraie Yoshikazu Tanaka.

Kompletně přepracován byl také interiér. Před řidičem nechybí digitální přístrojový štít, na vrchu středového tunelu je rozměrná dotyková obrazovka multimediálního systému s úhlopříčkou 12,3 palce. Dovnitř se vejde až pět osob, o jednoho více než v dnešním Miraii.

Základem auta je upravená modulární platforma TNGA s pohonem zadních kol, která má zajišťovat také zajímavé jízdní vlastnosti. Více o technice Toyota zatím nemluví, pouze zdůrazňuje, že pohon byl vylepšen hlavně z hlediska dojezdu. Jestliže současný Mirai ujede zhruba 500 kilometrů bez nutnosti dotankování vodíku, dojezd novinky má být asi o 30 % vyšší. Zajistit to chce Toyota úpravou vodíkových článků a zvětšením vodíkových nádrží.