Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Toyota Mirai
Toyota Mirai
Toyota Mirai
Toyota Mirai
61 Fotogalerie

Toyota Mirai má nový rekord v dojezdu na vodík. Ujela téměř 1.360 km na nádrž

Zkušené posádce se povedlo dosáhnout dvojnásobného dojezdu na galon paliva, než uvádí oficiální certifikace.

Elektromobily využívající místo baterií systém palivových článků sice patří k utlačované menšině, přesto neustále dokazují, že mají své výhody. Tou nejznámější je samozřejmě rychlost, s jakou doplňují palivo, Toyota se však snaží zaujmout i dojezdem.

Do nové generace vodíkového modelu Mirai proto automobilka usadila zkušenou posádku, kterou tvořil řidič Wayne Gerdes a spolujezdec Bob Winger. Pokud vám tato jména nic neříkají, pak se sluší připomenout jejich rekordní jízdu z roku 2015, kdy za volantem VW Golf TDI urazili vzdálenost 13.250 km s průměrnou spotřebou 2.89 l/100 km.

Tato dvojice tak v zámoří drží rekord pro nejnižší spotřebu s nehybridním automobilem při jízdě přes 48 amerických států, která jim dohromady zabrala 16 dnů. Tentokrát se sice posádka vydala na kratší trasu, přesto zabrala dva dny a posádka si rozhodně nic neusnadňovala.

Během prvního dne se Gerdes a Winger vydali z Toyota Technical Center v kalifornském Gardena na trasu vedoucí do San Ysidro, Santa Barbary, Santa Monicy, Malibu Beach a nevynechali ani slavnou Pacific Coast Highway. Večer, po dvou výměnách za volantem, se dvojice vrátila do centra Toyoty s nájezdem 473 mil.

Další den se dvojice vydala na několik městských okruhů v okolí, během kterých se Toyoty Mirai musela proplétat také polední dopravní špičkou na dálnici mezi Los Angeles a Orange County. Vůz zůstával na trase tak dlouho, dokud mu zbýval vodík. Nakonec se ale zvládl dostat i zpět do TTC s nájezdem působivých 845 mil – tedy cca 1.359,9 kilometrů.

Video placeholder
Toyota Mirai: Prezentace druhé generace • Toyota

Toyota Mirai během jízdy využila celkem 5,65 kilogramu vodíku a jedinými emisemi byla obyčejná voda. Průměrná spotřeba podle amerických standardů byla 152 MPGe, tedy 152 mil na galon, přičemž udávaná spotřeba podle amerického standardu EPA je 76 MPGe u verze XLE. Dvojice tak během testu vlastně dosáhla dvojnásobného dojezdu na jeden galon paliva.

S ohledem na podmínky testu, kdy se vůz nevyhnul ani popojíždění v zácpě, jde o velmi působivé výsledky. Naplnit vůz palivem před startem přitom trvalo pouhých pět minut. Na přesnost a hodnověrnost celého testu navíc samozřejmě po celou dobu dohlíželi zástupci z Guinness World Records.