Toyota má plánovat návrat sporťáku MR2, mohl by dostat tříválec z ostré corolly a yarisu
Dostane-li se koncept Toyota GR Sports z roku 2021 do sériové výroby jako znovuzrozená MR2, jako pohon by nemusela sloužit elektřina, ale benzín skrz třísetkoňový tříválec z GR Corolly a GR Yarisu.
Nostalgie po sportovních autech 90. let je v poslední době poměrně silná zejména v Japonsku. Toyota přišla s novodobou suprou, Honda si obnovila patent na jméno Prelude a pod značkou Acura ve Spojených státech vrátila na trh model Integra. Nyní na povrch opět vyplouvají zprávy o tom, že by se znovuzrození mohl dočkat i sporťák MR2.
Ten automobilka Toyota vyráběla v letech 1984 až 2007 ve třech generacích, které pojily dvě vlastnosti – měl motor uprostřed a dvě místa k sezení. Zpráva japonského magazínu Best Car, která se odkazuje na „spolehlivý zdroj“, hovoří o tom, že znovuzrození by mohlo vypadat dost podobně.
A to včetně spalovacího motoru. Konkrétně má být použit řadový tříválec G16E-GTS, který v modelu GR Corolla dává 304 koní, a to bez hybridního ústrojí. Má pohánět výhradně zadní kola, na rozdíl od corolly a ostrého yarisu, kde také pracuje. Jeho použití navíc otvírá cestu i k manuální převodovce, budeme-li trochu spekulovat.

Po stránce designu by se novodobá MR2 mohla inspirovat konceptem GR Sports, který automobilka odhalila v roce 2021. Tehdy se spekulovalo o tom, že předznamenává elektrický sporťák, ale automobilka nikdy neukázala záď, kde klidně mohou trůnit výfuky.