Toyota GR Corolla představena, nabídne techniku GR Yaris a 304 koní
Dlouho očekávaná GR Corolla přijíždí s dobře známou technikou a praktičtější karoserií.
Automobilka Toyota dnes konečně představila dlouho očekávaný ostrý hatchback GR Corolla, pod jehož kapotou najdeme dobře známou techniku menší Toyoty GR Yaris. Začněme tedy hned od pohledu pod kapotu.
Tady je uložen přeplňovaný 1,6litrový tříválec G16E-GTS, který nabízí nejvyšší výkon 224 kW (cca 304 k) a 370 Nm točivého momentu. Motor je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou, vybavenou funkcí vyrovnávání otáček, která výkon posílá na známý systém pohonu všech kol GR-Four.
V závislosti na nastavení si pak řidič může vybrat, zda má systém rozdělovat výkon mezi přední a zadní nápravou v poměru 60:40, 50:50 nebo 30:70. Parametry, jako je zrychlení z 0 na 100 km/h nebo maximální rychlost, automobilka bohužel nezmiňuje, nabízí se však srovnání s evropským GR Yarisem, který zrychluje za 5,5 sekundy a uhání až 230 km/h.

Menší Yaris je přitom osazen stejným tříválcem, nicméně jeho nejvyšší výkon je omezen na 192 kW, zatímco GR Corolla nabízí až 224 kW. Část výkonu nicméně padne na kompenzování váhového rozdílu. Zatímco GR Yaris váží 1280 kg, větší GR Corolla váží 1.474 kg.
Základem nové GR Corolly je upravená platforma GA-C, která v rámci zvyšování tuhosti dostala dodatečné svary, a v některých místech bylo použito více speciálního lepidla. Kvůli snižování hmotnosti jsou přední dveře a kapota motoru z hliníku, aerodynamiku pak zlepšuje zakrytá podlaha nebo nové aerodynamické prvky karoserie. Vzadu pak zaujmou tři koncovky výfuku.
Podvozek je vpředu vybaven zavěšením typu McPherson, vzadu je použito zavěšení s dvojitými lichoběžníkovými rameny. V podbězích jsou 18“ litá kola, lakovaná leskle černou barvou, standardně obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport 4 o rozměru 235/40 R18. Vylepšený brzdný systém má čtyřpístkové brzdiče a 356 milimetrové ventilované kotouče vpředu, vzadu jsou dvoupístkové brzdiče a 297 milimetrové ventilované kotouče.
Kabina je vybavena sportovními sedadly, koženým sportovním volantem a hliníkovými pedály. Před řidičem je 12,3“ digitální přístrojový štít, který nově zobrazuje informace o tlaku turba, zařazené rychlosti a systému pohonu všech kol. V palubní desce je pak 8“ obrazovka infotainmentu a nechybí ani audio-systém s 6 reproduktory.
Z dosud zveřejněných informací se zdá pravděpodobné, že nová GR Corolla bude minimálně z počátku prodeje určena pouze pro americký trh, kde bude dostupná ve dvou výbavových stupních. Model Core dorazí ještě letos, verze Circuit Edition se pak očekává až v příštím roce.
GR Corolla ve výbavě Core bude dostupná v bílé, černé a červené barvě. Interiér nabídne látková sportovní sedadla a stříbrno-šedé dekory, včetně prošívání. V rámci příplatkových paketů pak vůz nabídne i vyhřívaná sedadla, vyhřívaný volant, navigaci, vylepšené stereo nebo bezdrátové nabíjení.
Volitelnými prvky výbavy budou například samosvorné diferenciály Torsen na přední a zadní nápravě, nebo karbonová střecha. Sportovnější verze Circuit Edition pak tyto prvky nabídne již v základu. Kromě toho ovšem nabídne i několik estetických úprav, včetně funkčních ventilačních otvorů na kapotě, leskle černé mřížky v nárazníku, matného zadního spoileru, atd..
Interiér GR Corolly Circuit Edition pak nabídne čalounění sedadel syntetickou kůží a čalounění dalších prvků v červeno-černém barevném schématu. Standardem jsou také vyhřívaná sedadla, vyhřívaný volant, audio-systém s 8 reproduktory nebo navigace.
Ceny zatím automobilka nezveřejnila a zřejmě se jich dočkáme s blížícím se uvedením na americký trh. Pro evropské zájemce nicméně nemáme moc dobré zprávy. Tiskové materiály o nové Toyotě GR Corolla se bohužel doteď neobjevily na evropských stránkách automobilky. Minimálně prozatím je tedy pravděpodobné, že GR Corolla zůstane Evropě nedostupná. Časem by se ale situace ještě mohla změnit.