
Toyota Corolla: Consumer Reports chválí novou generaci
Consumer Reports vyzdvihl nejnovější generaci Corolly v mnoha ohledech. Především díky výrazné modernizaci oproti předchůdci. Byť je nutné dodat, že americká specifikace „desítky“ se v mnohém lišila od té, kterou známe my. Základ včetně skeletu karoserie byl ovšem totožný. U aktuální řady to však platí takřka bezezbytku. Každopádně udělala hodně velký skok kupředu.
Na americkém trhu jsou k dispozici dva zážehové čtyřválce: 1,8 l s 98 kW (133 k) a motor stejného objemu, ale s proměnným časováním a zdvihem ventilů Valvematic, který má o 2 kW více. Kombinují se s čtyřstupňovým automatem, přímo řazenou převodovkou se šesti rychlostmi nebo bezstupňovým ústrojím CVT. To snižuje spotřebu paliva nejen na papíře, ale i v reálném provozu, díky čemuž vůz rozhodně nestojí stranou zájmu. Výbava S Plus navíc obsahuje větší kola, nějaký ten spoiler a hlavně tvrdší podvozek. V kombinaci se zmíněným šestistupňovým manuálem si tak zaoceánští zákazníci mohou užít za volantem i trochu sportovní jízdy, pochopitelně v amerických měřítkách.
Je nutné dodat, že Corolla neuspěla v bariérovém testu IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), konkrétně při čelním nárazu s pětadvacetiprocentním přesahem. Řidičova hlava se vychýlila příliš vlevo a minula airbag! Při zkouškách Euro NCAP si však evropská specifikace odnesla pětihvězdičkové hodnocení. Za ochranu dospělých získala 94 %, v případě dětí 82 % a chodců 67 %. Asistenční systémy znamenaly výsledek 66 %.
U nás je sedan momentálně k dostání se zážehovými čtyřválci 1,33 l Dual-VVT-i/66 kW, 1,6 Valvematic/97 kW a malým turbodieselem 1,4 D-4D/66 kW. Základní model stojí 364.900 Kč, šestnáctistovka je o 20 tisíc dražší. Za naftový motor připlatíte dalších 40.000 korun. Sedany to mají v Čechách obecně oproti hatchbackům, liftbackům a kombi těžké. Nová Corolla se však obecně celkem líbí. Pochopitelně se nejedná o žádného sportovce, designem ale boduje i na starém kontinentu.