Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
10 Fotogalerie

Tohle Porsche za 15 let ztratilo na hodnotě 3,5 milionu korun. Na 331 kW teď stačí jen 150 tisíc

Když bylo tohle auto nové, Porsche si za něj účtovalo skoro 3,7 milionu korun. Bez příplatků. Dnes vám na ojetý kus může stačit i 150 tisíc korun.

Možná tušíte, že je řeč o Cayenne Turbo - a samozřejmě o první předfaceliftové generaci, která se vyráběla v letech 2002 až 2006.

Rychlé SUV pohání přeplňovaný 4,5litrový osmiválec o výkonu 331 kW a točivém momentu 620 N.m, což stačilo k maximální rychlosti 266 km/h a akceleraci z klidu na stovku za 5,6 sekundy. Takže žádné ořezávátko. A spotřeba? Asi tak okolo 20 litrů na 100 kilometrů.

Vysokou cenu kromě prestižní značky a úctyhodné strojovny pod kapotou ospravedlňovala také luxusní výbava, která mohla zahrnovat vyhřívaný volant, vyhřívaná sedadla, parkovací senzory vpředu i vzadu, bixenonové světlomety nebo čtyřzónová klimatizace, klimatizovaná přihrádka,dělená zadní sedadla, vyhřívaná sedadla. 

Přes to všechno patří Cayenne Turbo mezi auta s nejrychleji klesající hodnotou. Dnes vám na pořízení může stačit i 150 tisíc korun, jak ukazuje například tento exemplář z roku 2004 na prodej. Najeto má 240 tisíc kilometrů.

Tím samozřejmě neříkáme, že byste měli okamžitě utratit svoje peníze za Cayenne Turbo, u takového vozu vždycky hrozí, že vás provozní a servisní náklady přivedou k šílenství. Na druhou stranu, na skutečnosti, že můžete mít 450koňové Porsche za cenu 10 let staré ojeté naftové Škody Octavia, je také něco přitažlivého. I když není moc hezké...