Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Hyundai Kona II Electric
Hyundai Kona II Electric
Při pohledu na hnací jednotku vás překvapí, kolik je kolem ní výměníků chlazení. Tomu, který umí médiem klimatizace snížit teplotu vody i pod úroveň okolí, se říká chiller. Baterie tak má za všech podmínek ideální teplotu, nízké degradaci se nelze divit.
Baterie s kapacitou 64,8 (verze Power) a 48,6 kWh (verze Eco) mají stejný obal.
31 Fotogalerie

Tohle jinde neuvidíte: Vaculík detailně zkoumá Hyundai Kona Electric po 160.000 km

redakce AUTO.CZ

Nikdo dnes asi nepochybuje, že když máte kde nabíjet a nejezdíte každý den dlouhé trasy, je dnešní elektromobil plně vyhovující. A že i jeho očekávané servisní náklady jsou nižší než u spalovacích aut. Otazníky ale stále visí nad životností a spolehlivostí v rukou druhých a třetích majitelů.

Opravdu ušetří, nebo po 160.000 km už baterie bude mít výrazně sníženou kapacitu a velký vnitřní odpor, takže zatížena vysokým proudovým odběrem bude trpět kritickým poklesem napětí a elektronika bude muset omezit výkon motoru. 

Podobným otázkám čelí i automobily Hyundai. Že v uplynulých deseti letech dohnaly i předehnaly technickou úroveň tradičních evropských automobilů, je asi zjevné, ale jsou dost kvalitní na to, aby českým řidičům mohly sloužit tak, jak to známe třeba z octavií od Škody? Nebudou to po deseti letech zrezlé chudinky trpící vysokými cenami originálních náhradních dílů a nedostatkem druhovýroby?

Na některé z těchto otázek dobře odpovídají životnostní testy, které si dělá sám Hundai Motor Manufacturing Czech. Martin Vaculík se do Nošovic zajel podívat na hodnocení modelu Kona s menší baterií Eco (48,6 kWh) po 160.000 najetých kilometrech. Je jasné, že velmi rychle najeté kilometry zcela nevystihují běžnou provozní realitu, ale některé poznatky jsou opravdu přesvědčivé.