
Tohle jinde neuvidíte: Vaculík detailně zkoumá Hyundai Kona Electric po 160.000 km
Nikdo dnes asi nepochybuje, že když máte kde nabíjet a nejezdíte každý den dlouhé trasy, je dnešní elektromobil plně vyhovující. A že i jeho očekávané servisní náklady jsou nižší než u spalovacích aut. Otazníky ale stále visí nad životností a spolehlivostí v rukou druhých a třetích majitelů.
Opravdu ušetří, nebo po 160.000 km už baterie bude mít výrazně sníženou kapacitu a velký vnitřní odpor, takže zatížena vysokým proudovým odběrem bude trpět kritickým poklesem napětí a elektronika bude muset omezit výkon motoru.
Podobným otázkám čelí i automobily Hyundai. Že v uplynulých deseti letech dohnaly i předehnaly technickou úroveň tradičních evropských automobilů, je asi zjevné, ale jsou dost kvalitní na to, aby českým řidičům mohly sloužit tak, jak to známe třeba z octavií od Škody? Nebudou to po deseti letech zrezlé chudinky trpící vysokými cenami originálních náhradních dílů a nedostatkem druhovýroby?
Na některé z těchto otázek dobře odpovídají životnostní testy, které si dělá sám Hundai Motor Manufacturing Czech. Martin Vaculík se do Nošovic zajel podívat na hodnocení modelu Kona s menší baterií Eco (48,6 kWh) po 160.000 najetých kilometrech. Je jasné, že velmi rychle najeté kilometry zcela nevystihují běžnou provozní realitu, ale některé poznatky jsou opravdu přesvědčivé.