Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Honda E Prototype
Honda E Prototype
Honda E Prototype
Honda E Prototype
9 Fotogalerie

Tohle je Honda E Prototype. Krásný retro elektromobil s pohonem zadních kol

Základem upoutávky na nový sériový elektromobil je nová platforma s elektromotorem pohánějícím zadní kola.

Honda také nastupuje na elektrický trend a na nadcházejícím ženevském autosalonu představí elektromobil E Prototype. Zatím se stále jedná o koncept, má ale blízko sériové verzi, která se začne vyrábět ještě během letošního roku. Zaujmout chce nejen krásným retro designem, ale také sportovními jízdními vlastnostmi.

Příchod retro elektromobilu naznačila Honda už v roce 2017 konceptem Urban EV. Na něj E Prototype přímo navazuje, jedná se o další vývojový krok k sériovému provedení. Základ retrodesignu zůstal zachován, E Prototype na rozdíl od předchozího vývojového stádia v podobě Urban EV má už pětidveřovou karoserii, stejně jako připravovaný sériový model.

Nabíječka je netradičně začleněna do středu kapoty, což výrobce vysvětluje snahou o to, aby byla snadno přístupná z jakékoliv strany vozu. Skrze skleněný kryt navíc řidiče uvítá osvětlení LED a informuje ho o stavu nabíjení akumulátoru. Specialitou jsou i zapuštěné „vyskakovací“ kliky dveří a kompaktní kamery, které nahrazují tradiční boční zrcátka.

Video placeholder
Tohle je Honda E Prototype. Krásný retro elektromobil s pohonem zadních kol • Honda

Vnitřek sází na minimalismus, základem je jednoduchá palubní deska s rozměrnými displeji. Dvojitý horizontální displej s celou řadou inteligentních aplikací a služeb doplňují další obrazovky po stranách, které zobrazují obraz zpětných kamer nahrazujících konvenční zrcátka.

Moderní potahové tkaniny a další příjemné materiály pak mají navozovat pocit pohodlného salónku moderní domácnosti. Pocitu prostornosti dále pomáhá průchozí rovná podlaha v přední i zadní části kabiny.

Důležitou součástí automobilu je zcela nová platforma speciálně vyvinutá pro tento elektromobil. Honda bez bližších podrobností tvrdí, že má auto díky ní relativně dlouhý rozvor, široký rozchod a krátké převisy karoserie, což se hodí v městském prostředí. Jak kvůli zachování kompaktních rozměrů, tak pro zajištění dynamických jízdních vlastností.

Ty mají být opravdu sportovní, i díky tomu, že elektromobil bude pohánět zadní kola vozu, což je podle Hondy trend pro nastupující vlnu nové generace malých aut do města. Ostatně elektrické volkswageny budou také zadokolkami...

Honda e Prototype má dojezd přes 200 kilometrů a je vybaven funkcí rychlého nabíjení, díky níž lze 80 % kapacity akumulátoru nabít za půlhodiny.